سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتکاف در اسلام جنبه دنیایی و اخروی دارد

امام جمعه ایوان با تبریک ولادت حضرت علی (ع) گفت: امیر المومنین ( ع) دو نقش مهم در آن زمان عهده دار بودند که هم در گسترش اسلام در زمان پیامبر (ص) و هم استمرار و بقا و توسعه اسلام ناب بعد پیامبر (ص) بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;حجت الاسلام حیدری اعتکاف را امری معنوی و در راستای رسالت و مسئولیت اجتماعی دانست و بیان کرد: اعتکاف در اسلام جنبه دنیایی و اخروی دارد و برخورداری از مسائل معنوی و راز و نیاز و به دوش کشیدن یک مسئولیت از ویژگی های آن است.

وی در ادامه تقارن سه مناسبت در فصل بهار یعنی رجب و شعبان و رمضان را خوش یمن برشمرد.

امام جمعه ایوان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: همه مشکلات کشور قابل حل است و خود ما میتوانیم مشکلات را حل کنیم که لازمه آن شناخت استعدادها و ظرفیت ها و مسئله دیگر برداشتن موانع برای رفع مشکلات کشور می باشد که عدم خود باوری برخی مسئولین, جهل و بی اطلاعی از ظرفیت ها و استعدادها و قابلیت های موجود, اعتماد به نسخه بیگانگان و قبیله گرایی جناحی و سیاسی از موانع آن می باشد.

حجت الاسلام حیدری با انتقاد از برخی رسومات اشتباه در ایام نوروز و عدم شناخت از استعدادهای فرهنگی افزود: خلاصه کردن فرهنگ غنی خودمان به رقص را از مواردی دانست که مغایر با فرهنگ اسلامی برشمرد و تنبلی و نپرداختن به زیبایی های فرهنگی را دلیل رجوع به این مسئله عنوان کرد.

انتهای پیام/ د

صحبت های امام جمعه ایوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.