سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موج بارشی امروز وارد آسمان کردستان می‌شود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: موجی جدید بارشی از اواخر امروز وارد آسمان استان می‌شود و با خود بارش رگبار باران و وزش باد به همراه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بهرام چاره خواه رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: این موج از اواخر امروز فعالیت خود را از نواحی غربی استان شروع کرده و به تدریج سایر مناطق نیز را فرا می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این امواج بارشی تا روز شنبه هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که اوج فعالیت آن در روز جمعه خواهد بود.

وی افزود: ورود این امواج بارشی در کردستان با وزش باد نسبتا' شدید همراه است و وزش باد آواخر روز جمعه تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک به آسمان استان نیز گفت: موجی از گرد و خاک که در بیابان‌های مصر، شمال عراق و سوریه تشکیل شده امروز وارد مناطق غرب کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: این موج گرد و غبار تا پایان هفته جاری کردستان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و موجب ناسالم شدن کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

چاره خواه گفت: پیش بینی می‌شود که به دلیل ورود موج بارش به استان، میزان گرد و خاک در استان تا حدودی تعدیل شود.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته هزارکانیان با دمای هوای ۲.۵ درجه سانتی گراد و سلین هورامان ۲۶ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند.

چاره خواه اضافه کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب هفت و ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن ۵۴۰ میلی متر و ۲ برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/پ

 

بارش باران در سنندج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.