سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوادآموزی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: سوادآموزی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است که می‌تواند موجب تقویت انسجام فرهنگی و انضباط اجتماعی و ایجاد عدالت آموزشی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شیخی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: در سال 96، 34 هزار نفر تحت پوشش دوره‌های آموزشی سوادآموزی قرار گرفته‌اند و 29 هزار و 566 نفر نیز از فعالیت‌های آموزشی مکمل برخوردار شده‌اند.

وی افزود: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، در گروه سنی 10 تا 49 سال 92.5درصد از مردم استان باسواد هستند. همچنین رشد سواد در استان از سال 91 تا 95 نیز 2.8 درصد اعلام شده است.

شیخی عنوان کرد: آموزش سواد از طریق تبلت با هدف استفاده از وسایل الکترونیکی در برنامه‌های آموزش سوادآموزی، آموزش مهارت‌های رایانه یا ICDL با هدف گسترش استفاده از آن در برنامه‌های سوادآموزی، استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی و برون‌سپاری فعالیت‌ها، انجام کارهای پژوهشی با موضوع سوادآموزی مانند بررسی رابطه سواد با برخی آسیب‌های اجتماعی، نیازسنجی آموزش سوادآموزان و... از دیگر اقدامات انجام شده در سال 96 هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ظهور استعدادها و قابلیت‌های بزرگسالان و تقویت مشارکت موثر و آگاهانه در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از دیگر مزایای سوادآموزی هستند.

انتهای پیام/م

گسترش سواد آموزی در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.