سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی سینما سنگر در موزه جنگ خرمشهر

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر از راه اندازی سینما سنگر در موزه جنگ خرمشهر و استقبال بازدیدکنندگان از آن خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سرهنگ ثامر چنعانی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهرگفت: امسال و برای نخستین بار در موزه جنگ خرمشهر، سینما سنگر راه اندازی شد و روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر از فیلم های اکران شده در آن که شامل فیلم های جشنواره عمار که دارای مضمون  انقلاب و دفاع مقدس هستند، استفاده می کنند.

وی به نوسازی و توسعه موزه جنگ در آستانه بهار ۹۷ اشاره کرد و افزود: همزمان با فرا رسیدن سال جدید و حضور مسافران و کاروان های راهیان نور اقدامات مختلفی همچون تعمیر و نوسازی موزه توسط بیش از ۱۰ هنرمند بومی، نوسازی سالن نمایش و تجهیز غرفه کودک این موزه انجام گرفت.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اعتبارات صرف شده برای تجهیز و نوسازی موزه دفاع مقدس خرمشهر را ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سالن نمایش موزه دفاع مقدس خرمشهر به صورت کامل بازسازی و تجهیز شده که اعتباری معادل ۳۰۰ میلیون ریال صرف این کار شد.

وی همچنین از  اعتبار صرف شده برای بازسازی تابلوها و محتوای موزه را معادل ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

سرهنگ چنعانی به راه اندازی غرفه کودک در این موزه جنگ هم اشاره کرد و افزود: راه اندازی غرفه کودک با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد و برنامه های متنوعی همچون نقاشی برای این غرفه تعریف شده است که با استقبال بسیاری از سوی کودکان سراسر کشور مواجه شد.

وی، راه اندازی غرفه خواهران و ارائه آموزش های تخصصی به بانوان راوی در این محل را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

موزه جنگ خرمشهر با چهار تالار، از جمله بناهای  بر جای مانده از دوران دفاع مقدس  است که مدتی در اشتغال رژیم بعث بوده و دست نوشته های سربازان بعثی همچنان بر دیوار های آن باقی است.

انتهای پیام/د

استفاده از سینما سنگر موزه جنگ خرمشهر

برچسب ها: دفاع مقدس ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.