سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد یک منطقه شنگن نظامی

کمیسیون اروپا برنامه‌ای عملی را برای ایجاد منطقه «شنگن نظامی» به منظور تسهیل نقل و انتقال نیرو‌ها و تجهیزات در درون اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه برنامه‌ای عملی را برای ایجاد منطقه «شنگن نظامی» به منظور تسهیل نقل و انتقال نیرو‌ها و تجهیزات در درون اتحادیه اروپا که هم اکنون تشریفات اداری متعدد و نبود زیرساخت‌ها مانع از آن می‌شود، ارائه خواهد کرد.

این برنامه عملی به ویژه شناسایی نیاز‌ها را برای شبکه حمل و نقل نظامی و تهیه فهرستی از زیرساخت‌های قابل استفاده را در این زمینه پیش بینی می‌کند.

یک دیپلمات اروپایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد «این پیشنهادات ابعادی عملی دارد، اما آشکار است که قطعیت یافتن آن‌ها هنگامی صورت می‌گیرد که تنش‌ها با روسیه بالا گرفته است».

شماری از مقامات اروپایی نیز در گفتگویی خصوصی با خبرگزاری فرانسه این طور ارزیابی کردند که «نمی توان گفت بحران در اروپا غیر ممکن است».

بن هاجز، ژنرال آمریکایی و فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در اروپا اخیرا اعلام کرده بود: «ما به یک منطقه شنگن نظامی نیاز داریم. روس‌ها برای نقل و انتقال در درون سرزمین‌های خود از آزادی کاملی برخوردارند. ما نیز اگر نتوانیم سریع‌تر از آن عمل کنیم، دست کم باید بتوانیم برای تجمع نیرو‌های خود علیه یک دشمن بالقوه به منظور بازدارنگی، با همان سرعت عمل جا به جا شویم».

در حالی که ۲۶ کشور عضو منطقه شنگن اروپا کنترل‌ها را در داخل مرز‌های خود حذف کرده اند، این ژنرال آمریکایی افزود «ما به همان اندازه آزادی عمل برای نقل و انتقال در درون اروپا نیاز داریم که یک محموله سیب از لهستان به فرانسه ارسال می‌شود.»

انتهای پیام/

تلاش اروپا برای ایجاد منطقه شنگن نظامی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.