سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو پارلمان اروپا: متهم کردن روسیه بدون مدرک، روابط غرب و مسکو را دچار بحران می‌کند

یکی از اعضای پارلمان اروپا گفت بسیاری از کارشناسان اطلاعاتی کشورهای غربی در مورد این که مسکو از مسموم کردن «اسکریپال» نفعی ببرد دچار تردید هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک عضو پارلمان اروپا در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره وخیم‌تر شدن روابط غرب و مسکو هشدار داد. وی گفت اخراج دیپلمات‌های روس بوسیله کشورهای غربی بدون داشتن مدرکی مبنی بر دست داشتن روسیه در پرونده «اسکریپال»، روابط غرب و مسکو را دچار بحران می‌کند.

او در ادامه گفت: بسیاری از کارشناسان اطلاعاتی کشورهای غربی در مورد این مسئله که روسیه از انجام این اقدام نفعی ببرد دچار تردید هستند. این قانونگذار در این باره که روابط روسیه، اروپا و آمریکا بر سر این مسئله از مرز خطر عبور کرده هشدار داد و ابراز تأسف کرد.

در پردامنه‌ترین اقدام علیه مسکو از زمان جنگ سرد، آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم دارند تعداد زیادی از دیپلمات‌های روس را به دلیل اتهاماتی که علیه مسکو در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس، مطرح است، اخراج کنند. روسیه که هرگونه نقشی را در این حادثه رد می‌کند، اقدامات اینچنینی غرب را "تحریک‌آمیز" خوانده و اعلام کرده است آن‌ها را بدون پاسخ نمی‌گذارد.

روز سه‌شنبه ایرلند و جمهوری مولداوی نیز به فهرست کشورهایی که تصمیم به اخراج دیپلمات‌های روس دارند، اضافه شدند. در این فهرست 22 کشور اروپایی، از جمله خود انگلیس که 23 دیپلمات روس را از کشورش اخراج کرد، حضور دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.