رئیس جمهور روسیه در دیدار با امیر قطر چشم‌انداز تجاری میان دو طرف را تحسین کرد.

دیدار پوتین و امیر قطربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در دیدار با امیر قطر پیشرفت روابط دو جانبه میان دو کشور را ستود و چشم‌انداز مثبت تجارت دو طرف را تحسین کرد.

پوتین در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مسکو تاکید کرد: روابط تجاری ما از سال گذشته افزایش داشته است. هر چند ارقام به طور مطلق میزان قابلیت‌های ما را نشان نمی‌دهد اما روند تجاری میان مسکو و دوحه مثبت بوده است. همکاری در بخش سرمایه‌گذاری در حال افزایش است.

پوتین در این گفتگو ضمن اشاره به دیدار دو سال قبل خود با امیر قطر افزود: هر چند ما دو سال پیش با هم دیدار داشتیم اما روابط دو جانبه دو کشور به طور مداوم در حال پیشرفت است  و دو طرف ارتباط مستمر خود را حفظ کرده‌اند. سال جاری سی‌امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان کشورهای ما است.

امیر قطر نیز در این دیدار ضمن تایید صحبت‌های پوتین تاکید کرد: رابط دو جانبه میان روسیه و قطر ظرف چند سال گذشته به طور قابل توجهی مستحکم‌تر شده است. او با اشاره بر همکاری‌های فرهنگی میان دو طرف افزود که در چارچوب همکاری‌های فرهنگی روسیه و قطر از گالری تریتیاکوف در مسکو بازدید کرده است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ضمن موافقت با سخنان رئیس جمهور روسیه گفت: دو کشور باید روابط محکم و اعتماد دو طرفه را برای تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها شکل دهند و اطمینان حاصل شود که روابط بین دولت‌ها در راستای منافع دو طرف خواهد بود.

امیر قطر در این دیدار نقش روسیه در کمک به حل و فصل مسائل بین‌المللی را مثبت ارزیابی کرد.

او در ادامه ضمن ابراز تمایل خود برای پرداختن به موضوعات مشترک در این گفتگو افزود: قطر بر دوستان روسی خود حساب می‌کند. روسیه نقش بسیار مهمی را با توجه به مسائل فعلی دنیای عرب، همچنین روابط تاریخی خود با کشورهای عربی از جمله نقش این کشور برای کمک به کشورهای عرب برای حل مناقشات و مشکلات خود دارد.

از سال۲۰۱۵روسیه علیه گروه‌های ترورویستی در سوریه به مبارزه پرداخته است. مسکو در کنار تهران و آنکارا یک ضامن برای آتش‌بس در سوریه است و یکی از شرکت‌کنندگان در نشست آستانه بر سر حل و فصل بحران سوریه است.

 پوتین ادامه این دیدار افزود: مبادلات تجاری میان دو کشور در سال میلادی گذشته شاهد رشد بود، اما هنوز به سطح پتانسیل‌های دو کشور نرسیده است، همچنین همکاری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در حال رشد است.

 امیر قطر روز یکشنبه و در جریان سفری رسمی وارد روسیه شد که این سفر دو روز به طول می‌انجامد. پس از آغاز بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ژوئن گذشته این نخستین سفر امیر قطر به روسیه است.

انتهای پیام/

دیدار پوتین و امیر قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار