سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو هم در پرونده مسمومیت جاسوس سابق روس به همبستگی علیه روسیه پیوست

ناتو نیز در حمایت از لندن در ماجرای مسمومیت «سرگئی اسکریپال» همسو با 24 کشور دیگر، هفت نیروی روس را اخراج کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم به 24 کشور حامی انگلیس در پرونده مسمومیت جاسوس سابق روس پیوست تا آنچه لندن "نقطه عطفی" در روابط غرب با روسیه خواند بیش از پیش نمایان شود.

این اتحادیه نظامی که تحت هدایت آمریکا قرار دارد هفت نیروی روس را اخراج و صلاحیت سه نیروی دیگر را رد کرد. با این رقم تعداد نیروهای روس که به اتهام جاسوسی برای کشورشان اخراج شدند به 150 نفر رسید.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، در این باره مدعی شد: این اقدام پیامی واضح برای روسیه می‌فرستد مبنی بر این که الگوهای غیرقابل‌قبول رفتاری آن‌ها هزینه‌ها و عواقبی در پی دارد.

تاکنون 24 کشور در همبستگی با انگلیس دیپلمات‌های روس را اخراج کردند. این اقدامات در پی اتهاماتی انجام شد که از سوی لندن علیه مسکو در خصوص مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روس، مطرح شد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس، نیز مدعی شد اخراج دیپلمات‌های روس بوسیله کشورهای مختلف مانند "ضربه‌ای است که سازمان اطلاعاتی روسیه برای بهبود آن به سال‌ها زمان نیاز دارد."

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد نوروزی
۱۱:۴۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
این کارها درد سقط جنین اون بچه ایه که در خاورمیانه بدنیا نیومد قبل زایدن مرد تسلیت به تمام اونایی که پدر بچه بودن درود بر سوریه ایران روسیه