سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال بودن ۷ یادمان عملیاتی خوزستان

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از فعال بودن ۷ یادمان عملیاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: از ۱۴ یادمان عملیاتی خوزستان، این ایام 7  یادمان فعال هست که 3 یادمان در اختیار ارتش، یک مورد در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و بقیه در اختیار سپاه است.

وی بیان داشت: بازدید روزانه برای تأمین ایمنی به ویژه از محل رزمایش، یادمان ها، پادگان ها و حتی اتوبوس های راهیان نور وجود دارد و در حوزه فاوا، تیم های ارتباط بی سیم و باسیم داریم؛ نزدیک به ۹۰ دستگاه بی سیم داریم.

حاجتی افزود: سربازان تأمین نظم و امنیت در یادمان های عملیاتی مستقر هستند و تیم های بازرسی حضور دارند که روزانه به صورت لحظه ای اتفاقات درون یادمان ها و مسیر را به فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج) اعلام می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ۹ پست امداد تعبیه  و با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی بالغ بر۳۰ پرستار و۱۰ پزشک را در یادمان ها و همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس را در محل مستقر کردیم.

حاجتی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ راوی استقراری در یادمان های دفاع مقدس بیان کرد: یک هزار و ۵۰۰ خادم از سراسر کشور را در یادمان مستقر کردیم که هر تیم آموزش دیده امور مختلف فرهنگی، سنگر آسمانی، نظافت و بازرسی را انجام می دهند.

وی عنوان داشت: داستان جهاد شهادت به صورت فرهنگی و هنری در رزمایش در پادگان شهید حبیب اللهی، باکری و مسعودیان تببین و به نمایش گذاشته می شود.

حاجتی افزود: طی این مدت بیش از ۱۰۶ گروه جهادی استان و ۳۰ گروه جهادی کشوری به مناطق محروم اعزام و بالغ بر ۴۵۵ میلیون تومان هزینه کردند.

 معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: ساخت و تکمیل خانه های محرومان و مرمت و تکمیل مدرسه و مساجد در اردوهای جهادی انجام می شود و مجموعه جهادگرانی که در این مسیر در قالب بیش از ۱۰۰ گروه جهادی خدمت رسانی می کنند، دو هزار و ۹۸۰ نفر درگیر اجرای بیش از دو هزار پروژه هستند که در نوع خودش بی نظیر است.

حاجتی با اشاره به فعالیت های انجام شده در کمیته فضای مجازی به عنوان زیرمجموعه معاونت فرهنگی خبر داد: از دی سال گذشته ۸۰۰ دستگاه اتوبوس را درگیر راهیان نور کردیم که ۲۸۰ دستگاه آن از خوزستان تأمین شده است.

وی گفت: تاکنون یک هزار و ۴۲۰ مهمان خارجی در خوزستان حضور پیدا کردند که از مجموعه بسیج کشور باید تقدیر و تشکر کرد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با همت همه مسئولان، سپاه، بسیج مستضعفان هیچ مشکلی در برگزاری این اردوها وجود ندارد و در جلسات برگزار شده مکررا تأکید بر این بود که استان ها به هیچ وجه حق ورود آورده (مایحتاج و....) به استان های مقصد را ندارند و باید از خوزستان تأمین شود.

حاجتی با تأکید بر اینکه باید خوزستان را با شاخص ها و بسته های فرهنگی خودش و به ویژه صنایع دستی آن به سراسر کشور معرفی کنیم، بیان داشت: از پشتیبانی های استاندار خوزستان در حوزه زیرساخت ها تقدیر و تشکر می کنیم ولی امیدوارم اعتباری را برای مباحث خدماتی و فرهنگی نیز اختصاص دهند.

انتهای پیام/م

تشریح برنامه های راهیان نور در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.