سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی اورژانس قم عنوان کرد؛

انجام 8 پرواز اورژانس هوایی از ابتدای طرح نوروزی

فراهانی گفت:از شروع طرح نوروزی تاکنون تعداد 8 پرواز در اورژانس هوایی داشتیم که در این مدت 25 مجروح از جاده‌ها و محورهای استان به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل‌شده‌اند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی فراهانی ،سخنگوی اورژانس قم ،با اشاره به اجرای طرح نوروزی اورژانس گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از24 اسفند سال گذشته شروع‌شده، و در این طرح در استان قم ظرفیت حدود 300 نیروی فنی، عملیاتی، مدیریتی و ستادی به کار گرفته‌شده است.

وی افزود: تمام لجستیک اورژانس 115 اعم از حدود 53 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس خدمات خوبی به مردم ارائه داده است، تقریباً 43 دستگاه آمبولانس در محورها، جاده‌ها و بخش‌های استان در حال فعالیت هستند، ده دستگاه دیگر در قالب پشتیبان می‌تواند به کمک اورژانس 115 بیاید.

فراهانی بیان کرد: در برخی پایگاه‌های شهری در یک شبانه روز حدود 20 مأموریت توسط دو نفر تکنسین شیفت انجام‌شده است.

سخنگوی اورژانس قم گفت: از روز 24 اسفندماه تا 4 فروردین به طور میانگین روزانه 257 مأموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام‌شده است که نشان دهنده حجم بالای مأموریت‌ها در این ایام است.

سخنگوی اورژانس قم ابزار کرد: متاسفانه طی این بازه زمانی پنج نفر در صحنه فوت‌شده‌اند و‌ حال عمومی تعداد بیشتری نیز در هنگام رسیدن به بیمارستان بد گزارش‌شده است و ممکن است آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات از این هم بیشتر باشد.

فراهانی به فعالیت ایستگاه‌های سلامت اشاره کرد وافزود : در ایستگاه‌های سلامت سه گانه، در استان 260 نفر طی 10 روز اول طرح امداد نوروزی خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند که بیشترین تعداد مربوط به ایستگاه سلامت عوارضی قم-تهران و اتوبوس آمبولانس مستقر در آنجا بوده که علاوه بر تسریع در کار مراجعه‌کنندگان موجب کاهش مراجعه غیر ضروری بیماران به بیمارستان‌ها شده است.

وی ادامه داد: تعداد کل تصادفات طی این 10 روز 773 مورد بوده و تعداد کل مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی که پرسنل 115 آنان را ویزیت کرده‌اند 928 نفر بوده است و از این تعداد 508 نفر به مراکز درمانی بیمارستانی منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به پروازهای صورت گرفته توسط اورژانس هوایی یادآورشد: از شروع طرح نوروزی تاکنون تعداد 8 پرواز در اورژانس هوایی داشتیم که در این مدت 25 مجروح از جاده‌ها و محورهای استان به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل‌شده‌اند.

انتهای پیام/ ح

انجام روزانه ۲۵۷ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.