سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از آب‌های غیرمتعارف و خاکستری در فضای سبز استان بوشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به بحران کم‌آبی، تفکیک آب آشامیدنی با فضای سبز و استفاده از آب‌های غیرمتعارف و خاکستری در فضای سبز استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست با مسئولان شرکت آبفا و منطقه‌ای آب استان بوشهر به بحران کم‌آبی در استان پرداخت و اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در استان‌های هم‌جوار قرار دارد که خشکسالی‌ها و کاهش بارش باران بر منابع تامین کننده آب اثر گذاشته است.

وی با تاکید بر پرهیز از شیوه‌های سنتی آبیاری در اراضی کشاورزی گفت: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی‌های مکرر استفاده از شیوه‌های سنتی در آبیاری کشاورزی به صرفه و جایز نیست.

معاون استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از شیوه‌های نوین در آبیاری کشاورزی افزود: باید در آبیاری اراضی کشاورزی، شیوه‌های دانش محور و پیشرفته جایگزین روش‌های سنتی شود و نسبت به اصلاح شیوه‌های آبرسانی سنتی اقدام کرد.

خورشیدی استفاده از تجارب دیگر کشور‌ها در استفاده از روش‌های نوین آبیاری را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: دیگر امکان تداوم استفاده از شیوه سنتی از منابع آبی مانند گذشته نیست و باید از روش‌های نوین و پیشرفته با استفاده از تجارب موفق دیگر کشور‌ها استفاده شود.

وی با تاکید برجلوگیری از هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بیان کرد: کاهش هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی نقش مهمی در تامین آب مطمئن مشترکان دارد که بازسازی این شبکه‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز را امر مهم و ضروری دانست و گفت:با توجه به بحران کم‌آبی، تفکیک آب آشامیدنی با فضای سبز و استفاده از آب‌های غیرمتعارف و خاکستری در فضای سبز استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/م

آب‌های غیرمتعارف در فضای سبز استان استفاده شود

برچسب ها: بارش باران ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.