سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تعطیلات نوروز ۹۷:

آبشارهای چهارمحال و بختیاری پذیرای مسافران و گردشگران

آبشار‌های زیبای چهارمحال و بختیاری به عنوان جاذبه‌های طبیعی و مواهب خدادادی در این استان، پذیرای مسافران و گردشگران نوروز ۹۷ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شش آبشار زیبای دره عشق، آتشگاه، شیخ علیخان، تونل کوهرنگ، سبزکوه و زردلیمه از جاذبه های طبیعی و مواهب خدادادی در استان چهارمحال و بختیاری، پذیرای مسافران و گردشگران نوروز ۹۷ است.
 
آبشار دره عشق:
 
 
آبشار دره عشق در منطقه مشایخ شهرستان اردل، مجاور روستای دره عشق و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می‎آید و دارای بیش از یکصد متر ارتفاع می‌باشد.
 
در کنار این آبشار، رود کارون به آرامی جاری است و در ترکیب با انارستان و شالیزار‌های روستا‌های دره عشق و دورک اناری، فضای شگفت انگیزی را برای علاقمندان به طبیعت بوجود آورده است.
 
در اکثر فصول سال و بویژه در فصل بهار، بازدید از این آبشار، مناسب و دلنشین است.

آبشار آتشگاه:

آبشار آتشگاه در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد و ۴۰ کیلومتری شهر لردگان، در در دره اى تنگ و زیبا به طول ۳ کیلومتر در بالادست روستای کوچک آتشگاه قرار گرفته است.
 
این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد، یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.


پیوند عناصر زیبای طبیعی همچون دره، سبزه زار و اقلیم مناسب، فضای بسیار فرح بخشی را جهت تفرج و گشت و گذار در مسیر آن، از محل چشمه تا اتصال به رودخانه خرسان فراهم می‌آورد.
 
وجود سنگ‌های آهکی، گچی و درختان کهنسال گردو، چنار، بلوط و زبان گنجشک پیرامون آن، مسیر این آبشار را به فضایی سرسبز و بی نظیر تبدیل کرده است.
 
شیب زیاد و پستی و بلندی‌های دره، آبشار‌های متعدد کوچک و بزرگی را ایجاد کرده است که در فاصله ۲۰۰ متری آبشار اصلی خودنمایی می‌کنند.

آبشار شیخ علیخان:

آبشار شیخ علیخان در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ و فاصله ۹۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان، و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

در ورودی روستای شیخ علیخان، آب این آبشار از میان یک تنگه پر شیب جاری شده و با خود نسیم سردی را در پیش روی رهگذران و گردشگران قرار می‌دهد.


طبیعت بکر، یخچال‌های دائمی زردکوه، مناظر زیبا و بی بدیل و سیاه چادر‌های عشایر بختیاری، این مکان را به یکی از مهم‎ترین کانون‌های توریستی استان چهارمحال و بختیاری تبدیل نموده است.
 
پیچش گل ‎های رنگارنگ و بوی برخی گیاهان دارویی و خوراکی در این منطقه، جلوه‌ای از طبیعت افسونگر بام ایران را در مقدم گردشگران به نمایش می‎گذارد.

آبشار تونل کوهرنگ:
 
تونل اول کوهرنگ در چلگرد، در سال ۱۳۲۲ جهت انتقال قسمتی از آب چشمه کوهرنگ و چشمه‌های مجاور آن به زاینده رود در چلگرد ساخته شد و آبشار تونل کوهرنگ، از سرازیر شدن آب آن ایجاد گردید.


این آبشار به همراه دیگر جاذبه‌های منطقه کوهرنگ همچون چشمه دیمه، دشت لاله‌های واژگون، پیست اسکی چلگرد، روستای شگفت انگیز سرآقاسید و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.
 
راه دسترسی آسفالته، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سکوی نشیمن، دسترسی آسان به واحدهای اقامتی و پذیرایی و پارکینگ از امکانات این منطقه است.

آبشار سبزکوه:

آبشار سبزکوه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر ناغان و ۷۷ کیلومتری شلمزار مرکز شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

این آبشار در بین مردم منطقه به آبشار دودی یا کرودیکن معروف است.


آبشار سبزکوه در منطقه زیبای سبزکوه قرار دارد و مسیر دسترسی آن از طریق کره‌بس و روستای دره عشق می‌باشد. ارتفاع آن بسیار بلند و دارای منظره بسیار دیدنی و جالب است.
 
منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعتی در حدود ۶۲ هزار هکتار در سه شهرستان بروجن، لردگان و کیار، دارای سه نوع آب و هواست و به تبع آن جانورانی همچون پلنگ، خرس قهوه ای، سنجاب، کل، بز و کبک دری در آن زندگی می‌کنند.

آبشار‌های دیگری نیز در منطقه سبزکوه وجود دارد که از جمله آن می‌توان به آبشار قزل و آبشار ۱۰۰ متری تنگ زندان سبزکوه اشاره کرد.

آبشار سبزکوه دارای راه دسترسی از سه شهرستان کیار، بروجن و لردگان امکان پذیر است و حداقل به نصف روز پیاده روی نیاز دارد.
 
آبشار زردلیمه:
 
آبشار زردلیمه از عریض‌ترین آبشار‌های ایران در منطقه دیناران شهرستان اردل است که در نقطه‌ای بکر در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس و در مجاورت رودخانه بازفت قرار دارد.
 
 
فاصله آبشار زردلیمه با شهر اردل مرکز شهرستان ۳۰ کیلومتر و با شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، ۸۴ کیلومتر است.
 

برای رسیدن به این آبشار بایستی حدود ۵ ساعت در مسیری با گذر از کوه، صخره، شیب زیاد و جنگل‌های زیبای بلوط پیاده‌روی و کوهپیمایی کرد.

انتهای پیام/ز

معرفی آبشارهای استان چهارمحال و بختیاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
طیبه
۰۶:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام آبشار لندی را نگفتید