سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشمه‌های آبگرم لاشار چشم انداز‌ی زیبا و دیدنی برای ایرانگردان

آبشار‌های متعدد و چشمه‌های آبگرم شیرآباد، طبیعت بکر و چشم انداز‌های طبیعی زیبا و دیدنی در بخش لاشار نیکشهر می‌تواند جذابیت‌های فراوانی برای ایرانگردان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بخش لاشار از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با جاذبه‌های بکر طبیعی و چشمه‌های آبگرم و معدنی مکانی جذاب و دیدنی برای مسافران و گردشگران نوروزی است.

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی لاشار سبب افزایش سفر برخی هموطنان به نیکشهر و چابهار شده است.

این در حالیست که به سبب اطلاع نداشتن مردم سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور از مزیت‌های گردشگری لاشار، این بخش از انظار گردشگران و دوستداران طبیعت به دور مانده است.

ساخت جاده ترانزیتی چابهار - ایرانشهر - زاهدان - میلک و عبور آن از حوزه نیکشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده تا از مناظر طبیعی و روستا‌های سرسبز بخش لاشار این شهرستان دیدن کنند.

آبشار‌ها و چشمه‌های آبگرم شیرآباد با مناظر زیبا و دیدنی رودخانه آن واقع در ۱۵ کیلومتری مسیر ترانزیتی نیکشهر - ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوک، روستای تنگ سرحه و دهستان پیپ با طبیعت بکر و چشم انداز‌های طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستان ها، چشمه‌های آب در دامنه کوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره‌ها و استخر‌های طبیعی و سرسبزی طبیعت آن گوشه‌ای از جذابیت‌های این منطقه است.

میر حسینی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: روستای پیپ و بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه سرسبز و مناظر دیدنی، باغات میوه‌های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه، آبشار اوگینک با ۸۰ متر ارتفاع در فاصله سه کیلومتری غرب روستای اوگینک با چشم انداز‌های طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران طبیعت است.

میرحسینی افزود: منطقه گلیگ به فاصله ۱،۵ کیلومتری مسیر ترانزیتی و غرب روستای جاکس با صخره‌های رنگارنگ و انواع پوشش گیاهی و حداقل ۲۰ روستای تفریحی با داشتن باغ مرکبات و رودخانه که تلفیقی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

وی ادامه داد:از دیگر جاذبه‌های گردشگری بخش لاشار قلعه‌های تاریخی متعلق به دوران‌های مختلف از جمله قلعه اسپکه در شهر اسپکه و قلعه هریدوک در روستای هریدوک است.

وی تصریح کرد:روستا‌های سرسبز با انواع پوشش گیاهی و وجود دارو‌های گیاهی در سراسر حوزه بخش لاشار و ۲ طرف مسیر ترانزیتی چابهار - نیکشهر به سمت ایرانشهر، جلوه‌ای خاص به این منطقه بخشیده است به طوری که بیشتر افرادی که از این جاده تردد می‌کنند ساعت‌ها به گشت و گذار در مناظر دیدنی و زمین‌های سرسبز و جمع آوری گیاهان دارویی و خوراکی می‌پردازند.

میرحسینی افزود:روستای تنگ سرحه مکان بسیار خوبی برای خرید سوغات از جمله انواع صنایع دستی، عسل کوهی، خرمای مرغوب منطقه، گیاهان دارویی و خوراکی و محصولات باغی تولیدی محل است.

نیکشهر از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

جاذبه های گردشگری نیکشهر میزبان نوروزی 

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.