سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان سامان آماده میزبانی از ۷۵ هزار میهمان نوروزی

شهرستان سامان آماده میزبانی از ۷۵ هزار میهمان در تعطیلات نوروز ۹۷ است.

فرماندار سامان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: تمهیدات لازم جهت میزبانی و پذیرایی از ۷۵ هزار مسافر در اماکن اقامتی و سیاحتی این شهرستان برای نوروز ۹۷ پیش بینی شده است.

کمال اکبریان افزود: ۷۰ کلاس درس، سه هتل آپارتمان، ۱۴۰ خانه مسافر و دو اقامتگاه بوم گردی برای اسکان مسافران و گردشگران در شهرستان سامان پیش بینی گردید.

وی اضافه کرد: ۲ اکیپ ثابت هلال احمر، ۳ اکیپ اورژانس و ۲ اکیپ راهداری هم برای خدمت رسانی بهتر به میهمانان نوروزی در سطح شهرستان فعال می‌باشد.

اکبریان ادامه داد: با آغاز طرح نوروزی، کشیک ادارات، اصناف، نیرو‌های امدادی، انتظامی، پلیس راه، بخش بهداشت و درمان و راهداری آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

وی گفت: این شهرستان، در کنار برجستگی‌های فرهنگی، ادبی، تاریخی و مذهبی، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت‌های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است.

اکبریان، گردشگاه پل تاریخی زمانخان، باغات و روستا‌های حاشیه رودخانه زاینده رود از سد زاینده رود تا سامان، قایقرانی در آب‌های آرام و خروشان روستای سوادجان، باغات بادام، گردو و هلو را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سامان برشمرد.

وی افزود: مسجد جامع سامان، بافت تاریخی روستای یاسه چای، کوه شیراز، پل تاریخی هوره، بقایای قلعه هوره و مقبره دهقان سامانی نیز از مکان‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان است.

به گفته اکبریان؛ انواع بافته‌های داری مانند قالی، گلیم و قالیچه، البسه محلی، سرمه دوزی و معرق از صنایع دستی، و انواع لبنیات مانند ماست، کره، کشک، قارا، قارا بشکن، دوغ، روغن حیوانی و محلی و پنیر، گردو، بادام، انگور، هلو، آلوچه و دیگر میوه‌های باغی از سوغات محلی شهرستان سامان می‌باشد.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

شهرستان سامان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.