سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت فراهم سازی زیر ساخت های گردشگری در آبادان

فرماندار آبادان بر ضرورت فراهم سازی زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری در این شهر توسط منطقه آزاد اروند تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عزیزاله شهبازی فرماندار آبادان امروز در جلسه بررسی وضعیت ترافیکی، پارکینگ ها و خدمات شهری ضمن اشاره به بخشنامه جدیدی که از تهران به جهت فراهم سازی امکانات اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی توسط فرمانداران آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد اروند ارسال شده است، گفت: جلسات مختلفی را با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تامین و عرضه مایحتاج و امکانات مورد نیاز اعم از کالا، پوشاک و غیره برای ایام نوروز برگزار و اقداماتی نیز در این باره انجام شد.

وی با بیان اینکه بهار خوزستان بهار معروفی است و از نقاط مختلف کشور به اینجا می آیند، افزود:  متاسفانه زیرساخت های کافی و لازم برای کسانی که به آبادان و خرمشهر می آیند فراهم نیست و لذا منطقه آزاد اروند برای سال آینده کار سنگینی دارد و باید در زمینه تعریض معابر، احداث پارکینگ ها، تابلوهای راهنمای اماکن و جهت ها و غیره، شهرداری های آبادان و خرمشهر کمک کند.

فرماندار آبادان گفت: با توجه به حجم بالای زباله های تولیدی در آبادان، ماشین های مورد نیاز حمل زباله در اختیار شهرداری وجود ندارد ضمن آنکه زباله ها کماکان به شکل قدیمی در زیر خاک دفن می شود .

شهبازی  از فراهم سازی امکانات با توجه به جمعیت رو به افزایش ورودی به آبادان در سال های آتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد و افزود: باید بابت فشارهای موجود بر مردم عذرخواهی شود.

شهبازی با بیان آنکه خیابان ها و معابر کشش لازم را ندارند، گفت: به شهرداری و سازمان آتش نشانی در مورد مقاوم سازی برخی فضاهای قدیمی موجود در شهر که بالای ۷۰ تا ۸۰ سال از عمرشان می گذرد و الزام صاحبان پاساژها و ساختمان های بلند مرتبه به سیستم اطفای حریق، پل های اضطراری و بالابر تاکید کرده ایم و انتظار می رود تا سازمان منطقه آزاد اروند در این باره به شهرداری کمک کنند.

وی با اشاره به تعریض مسیر میدان الفی به سمت محل سازمان منطقه آزاد از روشن نبودن روشنایی بلوار این مسیر و مسئولیت منطقه آزاد در این مسیر ابراز گلایه کرد وافزود: اکنون که دوره انتقال ماموریت ها و مسئولیت ها را از دولت به سمت سازمان منطقه آزاد اروند داریم انتظار می رود تا  این سازمان امکانات متناسب با نیاز مردم را فراهم کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات مشترک مختلف در سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: از سوی استاندار خوزستان، فرمانداران آبادان و خرمشهر به عنوان روسای شورای تامین به منطقه آزاد اروند معرفی شده اند.

فرماندار آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند باید بر اساس اختیارات قانونی تعریف شده برایشان، چارچوب ها ی لازم را مهیا و مدل خود برای شهرهای آبادان و خرمشهر را طراحی کند.

انتهای پیام/د

منطقه آزاد اروند زیرساخت های گردشگری را در آبادان مهیا کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.