معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار‌های سازمان منطقه آزاد اروندگفت: از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیون دلاردر منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  آبادان ؛ سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با مسئولان اتاق بازرگانی خرمشهر و تجار منطقه آزاد اروند گفت: با یک تعامل خوب با بازرگانان و فعالان اقتصادی می توانیم مشکلات در زمینه صادرات ، واردات و صنعت را به حداقل برسانیم.

موسوی افزود:خوشبختانه علی رغم وضعیت نامطلوب تولید ، اشتغال و تجارت در سراسر کشور ، در منطقه آزاد اروند وضعیت ، نسبت به سایر مناطق آزاد و حتی سرزمین اصلی با توجه به تیمی که وجودارد و همکاری خوب اتاق های بازرگانی ابادان و خرمشهر ، اصناف ، ادارات مرتبط ،بسیار بهتر است.

وی گفت:در حال حاضر در منطقه آزاد اروند با نزدیک به ۱۶۶ واحد صنعتی فعال ، اشتغال خوبی ایجاد شده است .

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: از سال ۹۲ و با استقرار هیات مدیره جدید ،در بخش سرمایه گذاری داخلی ۴۵۰۰ میلیون تومان و سرمایه گذاری خارجی ۳۳۰ میلیون دلار ،سرمایه گذاری شده است.

موسوی گفت: در حوزه صادرات هم در سال های اخیر رشد را شاهد بودیم آمار ما در این زمینه ، نزدیک به ۵ میلیارد دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عراق است.

وی افزود: مرز شلمچه نسبت به مرزهای مشترک دیگر با عراق قابل مقایسه نیست و مشکلات در این مرز به مراتب بسیار کمتر از چذابه و مهران است .

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند درادامه گفت:ظرفیت‌های علمی منطقه آزاد اروند در جهت توسعه گردشگری است و علاقه‌مندان می‌توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

سید مرتضی نعمت زاده گفت: ما در منطقه آزاد اروند نزدیک به 12 دانشگاه با رشته‌ها و گرایش‌های متنوع داریم که بعضی از آن‌ها مثل دانشکده نفت و علوم و فنون دریایی ، حکم دانشگاه‌های ما در را دارند.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی آبادان ظرفیت‌های بالایی در پذیرش دانشجو دارد ، طبق توافقنامه‌ای که این دانشکده با دانشگاه‌های بصره داشته توافق شده که 50 دانشجو از آن شهر پذیرفته شود.

انتهای پیام/د

کاهش مشکل صادرات و واردات

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.