سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رایزنی با کشورهای صنعتی برای تقویت آموزش‌های مهارتی

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با کشور‌های صنعتی به منظور تقویت آموزش‌های مهارتی خبر داد.

مصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه آموزش‌های مهارتی و بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها اظهار کرد: سفری به آلمان داشتیم تا از تجارب این افراد برای آموزش‌های ایده‌آل مهارتی در کشور بهره بگیریم، البته پیش از این هم هم‌اندیشی با آلمان داشتیم و از تجربیات آموزش‌های آن‌ها در حوزه مهارتی استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از صد سال است که با بومی سازی تجربیات بین‌المللی سعی داریم آموزش‌های مهارتی را در کشور از نظر کیفی ارتقاء دهیم و با توجه به اینکه آلمان ایده‌های خوبی برای این منظور دارد تعاملات خود را با آن افزایش دهیم.

مدیر کل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: علاوه بر آلمان با هر کشوری که از نظر اقتصادی به ما نزدیک باشد و در حوزه آموزش‌های مهارتی موفق ظاهر شده باشد تعاملات خود را افزایش می‌دهیم.

آذرکیش به برخی از کشورهای موفق در این زمینه اشاره و اظهار کرد: چین، کره جنوبی، کشورهای طیف استرالیا و کشورهای اروپایی نظیر دانمارک تجربیات موفقی داشته‌اند که از آن برای بهبود آموزش‌های مهارتی در کشور استفاده می‌کند.

وی درباره توسعه روابط با سایر کشورها و آمادگی برای این منظور گفت: باتوجه به گسترش تعاملات بین‌المللی که داشتیم، رایزنی با کشورهای صنعتی در حال انجام است تا به تقویت آموزش‌های مهارتی در کشور بپردازیم.

انتهای پیام/

افزایش روابط ایران با سایر کشورها برای توسعه  آموزش‌های مهارتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.