سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیمارستان تدین سمنان در فهرست میراث ملی غیر منقول به ثبت رسید

در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، با ثبت اولین بیمارستان سمنان با عنوان بیمارستان تدین موافقت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، هانی رستگاران مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در جلسه شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، با ثبت اولین بیمارستان سمنان با عنوان بیمارستان تدین موافقت شد.

وی افزود : بیماستان تدین دارای المان های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و معماری ایرانی است که پس از طی مراحل قانونی و فرآیند اداری، حکم ثبت این بیمارستان با شماره 31903 صادر و به فهرست میراث ملی کشور افزوده می‌شود.

رستگاران گفت : این بنا در سال 1315 با تلاش حاج فضل الله فامیلی ( معروف به تدین ) تاجر معروف و معتبر سمنانی ساخته شد و به همین دلیل این بیمارستان 32 تخت‌خوابی که اولین زایشگاه سمنان نیز بود، به نام بیمارستان تدین نام‌گذاری شد.

مسئول ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به قرارگیری این بنا در مرکز شهر سمنان، با مساعدت سازمان علوم پزشکی امکان تبدیل این مکان به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / ه

ثبت نخستین بیمارستان سمنان در فهرست میراث ملی غیر منقول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.