مدیرکل امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از تأکیدات امروز به مدیران فرهنگی و فعالان در این حوزه کمک به تحقق شعار سال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام علی دارابی صبح پنج‌شنبه در همایش قرارگاه‌های فرهنگی منطقه شمال کشور با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شهمیرزاد، ضمن اشاره به فضیلت‌های اخلاقی مدیران فرهنگی بیان کرد: ازخودگذشتگی در رأس ویژگی‌های یک مدیر فرهنگی می‌بایست باشد که فرد را می‌تواند به‌سوی تحقق رسالت‌های فرهنگی و دینی رهنمون سازد.

وی افزود: یکی از تأکیدات امروز به مدیران فرهنگی و فعالان در این حوزه، کمک به تحقق شعار سال، مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که این امر جز در سایه ازخودگذشتگی، عدم تأکید بر کار در ساعات اداری، فداکاری، تدین، حب اهل‌بیت(ع) و دوستداری نظام مقدس جمهوری اسلامی، تخصص، تدبر، تعلم و... میسر نیست.

مدیرکل امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از رسول خدا(ص) نقل است که می‌فرمایند «نزد عالمی نباید رفت مگر شمارا از پنج حالت به پنج حالت رهنمون سازد و بتواند شک شمارا به‌یقین، تکبر را به تواضع، از ریا به اخلاص، از روحیه دشمنی و اختلاف‌افکنی به سمت نصیحت و عطوفت و از دل‌بستگی به دنیا به سمت زُهد تبدیل کند».

دارابی بابیان اینکه شهید مطهری می‌نویسد، شک معبر خوبی است اما توقفگاه مناسبی نیست، تأکید کرد: علمای علم اخلاق معتقد هستند شک بر دو قسم است ابتدایی و مستمر، اگر ابتدایی باشد مناسب است اما اگر مستمر شود در زمره رذایل اخلاقی محسوب می‌شود لذا در جامعه نیز این‌چنین است، امروز روحانیان می‌بایست سعی در رفع و دفع شبهات به شیوه عالمانه و کارشناسانه داشته باشند، اگر با شبهه به‌صورت ناشیانه برخورد شود، در موضع انفعال قرارگرفته و کار دشوار می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های روحانیان مستقر و اعزامی می‌بایست حرکت از سوی تکبر به تواضع باشد، اساساً مدیران فرهنگی که با تواضع برخورد می‌کنند، محبوبیت بیشتری در نزد مخاطبان دارند.

مدیرکل امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه محفلی که ما را از ریا به سمت اخلاص حرکت دهد، اهمیتی ویژه دارد، تأکید کرد: آموزش اخلاق یکی از مخلصانه‌ترین اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است چراکه روحانیان با عموم مردمی که تشنه احکام دینی هستند، ارتباط می‌گیرند و این مقوله، تأثیرات بسیار مثبتی را در سطح جامعه گذاشته است و این امر مثالی برای جریان اخلاص در عمل و امور محسوب می‌شود.

دارابی افزود: دشمنی نمی‌تواند راه‌های درست را پیش پای مردم بگذارد از سوی دیگر روحانیان نیز می‌بایست در ارتباط با مردم عطوفت را به همراه داشته باشند تا در ارتباط با عامه، موفق عمل کنند البته باید گفت اختلاف‌نظر در همه‌جا طبیعی است لذا باید از تمام نظرها برای پیشبرد فرهنگ دینی اهمیت دارد همچنین روحیه ناصحانه داشتن در خلق‌وخوی روحانیان بسیار مؤثر است.

وی گفت: یکی از نکات مهم در مقوله مدیریت فرهنگی این است که مدیران دل‌بستگی به مال دنیا را فراموش کنند و وقتی به اداره‌ای وارد می‌شویم، تفاوتی بین اتاق رئیس و مرئوس وجود نداشته باشد و شرایط عادی محسوب شود لیکن اگر مدیران از دنیاداری دوری کنند بهتر می‌توانند مشکلات را رصد کنند.

گردهمایی سه روزه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و قرارگاه های فرهنگی شمال کشور به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و در شهمیرزاد در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.