سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خودکفایی کشور در تولید کالای ایرانی مفصل زانو/ کاهش هزینه‌های درمان با مصرف کالای ایرانی

یک متخصص جراحی استخوان و مفاصل از خودکفایی کشور در تولید کالای ایرانی مفصل زانو خبر داد.

حمید گرامی متخصص جراحی استخوان و مفاصل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص استفاده از ایمپلنت‌‌های ارتوپدی در ترمیم مفاصل زانو و استخوان‌ها اظهار کرد: کاشتینه یا همان ایمپلنت قطعه‌ای است که برای جایگزینی یا بهبود و حمایت بافت آسیب دیده در بدن بیمار کاشته می‌شوند و در جراحی‌های استخوان و مفاصل کاربرد زیادی دارند.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل با اشاره به اینکه حمایت از تولید کالای ایرانی به رشد آن کمک می‌کند، افزود: ایران در ساخت و تولید بسیاری از کاشتینه‌های استخوان و مفاصل یا همان ایمپلنت‌های ارتوپدی به خودکفایی رسیده است.

گرامی با بیان اینکه مصرف کاشتینه‌ها ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی رشد چشمگیری داشته است، گفت: این کاشتینه‌ها نسبت به ۲ سال گذشته از زیر ۱۰ درصد به بالای ۲۰ درصد رسیده است.

کاشتینه‌های ایرانی از نظر کیفیت تفاوتی با نمونه خارجی ندارند

وی با اشاره به اینکه با مصرف کاشتینه‌های ایرانی می‌توان بسیاری از هزینه‌هایی که خرج کالای خارجی می‌شود را کاهش داد، گفت: با مصرف این کالای ایرانی از بیشتر هزینه‌ها کاسته شده و با مصرفاین محصولات می‌توان به گسترش آن کمک کرد،  می‌توان چند هزار میلیارد از هزینه‌ها کاسته و به اقتصاد کشور کمک کرد.

این متخصص جراحی استخوان و مفاصل با تاکید به اینکه کاشتینه‌های ایرانی از نظر کیفیت تفاوتی با نمونه خارجی ندارند، گفت: هم از نظر شکستگی و جوش‌خوردگی و هم از نظر عفونت نکردن این کالای ایرانی هیچ تفاوتی با جنس خارجی ندارد و هر شخصی از این ایمپلنت‌های ارتوپدی استفاده کرده احساس رضایت داشته است.

گرامی با اشاره به اینکه اگر دانشگاه‌ها از این کالای ایرانی حمایت کنند می‌توان تولید آن را افزایش داد، خاطر نشان کرد: درمان مردم با این کالای ایرانی به تامین کاشتینه‌ها و اجرای طرح سلامت محور کمک می‌کند؛ حمایت از محصولات سلامت محور ایرانی می‌تواند باعث رونق تولید و اشتغال در کشور شود و هر گونه تهدید را در حوزه سلامت بی اثر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.