تعرفه های پروتزهای ارتوپدی قدیمی است تا چند سال پیش بیمار 300 هزار تومان هزینه پروتز را از یک میلیون تومان پرداخت می کرد ولی اکنون این قیمت به 5 میلیون تومان رسیده و بیمه فقط 700 هزار تومان را می پردازد و بقیه به عهده بیمار است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر  حمیدرضا اصلانی دبیر بیست و یکمین کنگره جراحان ارتوپدی ایران در نشست خبری این کنگره گفت: در این کنگره گروه فوق تخصصی از جمله جراحی ستون فقرات، مفصل شانه، ارتوپدی اطفال مباحث اختصاصی گروه های خود را ارایه و آخرین یافته های روز دنیا را به اشتراک می گذارند. در این کنگره سه کارگاه برگزار می شود و افرادی که در زمینه های مختلف تبحر دارند از جمله تعویض مجدد مفصل زانو، عوارض تعویض مفصل ران، مشکلات عمده در ارتوپدی اطفال که شایعترین آن صافی کف پا است و روش های جدید در این کارگاه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین در این کنگره چالش های ارتوپدی از جمله جراحی های ستون فقرات، مزیت روشهای کم تهاجمی نسبت به روشهای دیگر، وسایل جدید برای اصلاح دفورمیتی ها و عفونت در جراحی نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. شبکه های بازویی در کودکان یکی دیگر از مباحث مورد بررسی در این کنگره است گاهی اوقات در جریان زایمان ها عصب کودکان در قسمت بازو دچار فلجی می شود که برخی پزشکان بر این عقیده هستند که باید بعد از تولد تحت جراحی قرار گیرند برخی دیگر از پزشکان نیز بر این عقیده اند که نوزاد باید به سن خاصی برای جراحی برسد که بهترین روش در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر این کنگره عنوان کرد: در این کنگره مهمانی از کشورهای امریکا، انگلستان، اتریش، فرانسه، سوئیس، کانادا، بلژیک، سوئد و روسیه حضور خواهند داشت.

اصلانی تصریح کرد: قیمت تجهیزات و پروتزهایی که برای مفاصل مورد استفاده قرار می گیرد بسیار بالا رفته است، تحریم ها نتوانسته بر واردات این تجهیزات اثر بگذارد بلکه قیمت بالای آنها چالش اصلی در ارتوپدی است. تعرفه های پروتزهای ارتوپدی قدیمی است تا چند سال پیش بیمار 300 هزار تومان هزینه پروتز را از یک میلیون تومان پرداخت می کرد ولی اکنون این قیمت به 5 میلیون تومان رسیده و بیمه فقط 700 هزار تومان را می پردازد و بقیه به عهده بیمار است.
برچسب ها: تعرفه ، ارتوپدی ، پروتز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
سلام . خدمات درمانی هم 700کم میکونه کجای تهران ؟
آخرین اخبار