سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بستنی در شهر بستنی ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان باوی گفت: جشنواره بستنی در ملاثانی، شهر بستنی ایران برگزار خواهد شد.

عبدالرضا حمیدی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان باوی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه در سال 97 شهرستان باوی با برنامه‎ های متنوع و با شعار "شهرستان باوی، نگین درخشان خوزستان در نوروز 97" به استقبال هم ‎میهنان و گردشگران در ایام عید رفته است بیان داشت: آغاز این برنامه‎ ها در آستانه تحویل سال نو شامگاه گذشته و با ارائه رسم‎ و رسومات و آئین‎ های عشایر عرب شهرستان باوی و آداب قهوه و چای بود که توسط گروه هنری قوس قزح ملاثانی اجرا گردید.

وی در ادامه به برپایی 3 نمایشگاه صنایع دستی در باوی در ایام تعطیلات نوروز اشاره و اذعان کرد: یکی از این نمایشگاه‎ها در محل پارک ولایت جنب دریاچه شهر شیبان از امروز تا 14 فروردین برپا است و 2 نمایشگاه دیگر به ترتیب در پارک 3 هکتاری ورودی شهر ملاثانی از 5 تا 12 فروردین و مصلی شهر ویس در تاریخ 9 فروردین برگزار خواهند شد که هر 3 این نمایشگاه‎ها به صورت تمام‎ وقت فعال هستند.

حمیدی اظهار داشت: 3 سفره هفت‎ سین نیز در 3 شهر ملاثانی، ویس و شیبان و در پارک‎ سه هکتاری، پارک شهر، پارک شهدای مدافع حرم و پارک بصیرت طراحی کرده‎ایم که این سفره‎ ها تا 14 فروردین برپا هستند.

رئیس اداره‎ میراث فرهنگی باوی به دیگر برنامه‎ های این شهرستان اشاره کرد و افزود: در دوم فروردین ماه 97، از ساعت 17 تا 19 اجرای موسیقی شاد و مفرح "چوبیه" را در سیاه‏ چادر (مضیف عربی شیبان) خواهیم داشت که در پارک ولایت جنب دریاچه شهر شیبان برگزار می شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر باوی بیان کرد: در 3 فروردین 97، از ساعت 16 تا 18 بازی ‎های بومی، محلی و سنتی شهرستان باوی از جمله "هویشه" و "محبیس" توسط گروه فرهنگی هنری نیک ‎اندیشان ملاثانی در جزیره تفریحی گردشگری این شهرستان اجرا خواهند شد و در 4 فروردین 97 از ساعت 16 تا 18، موسیقی سنتی علوانیه همراه با پذیرایی با چای، قهوه و خرما در پارک ولایت شیبان و در مضیف عربی برای گردشگران اجرا خواهد شد.

عبدالرضا حمیدی گفت: نوروزگاه شهرستان باوی و جشنواره بستنی ملاثانی نیز از ساعت 16 تا 19 روز 5 فروردین ماه 97 در پارک ورودی شهر ملاثانی برگزار می گردد.

وی در ادامه اذعان داشت: اجرای برنامه ورزش‎های بومی، محلی و سنتی بانوان را نیز در شهر شیبان خواهیم داشت که این برنامه 6 فروردین‎ ماه 97 از ساعت 16 تا 19 مجموعه ورزشی بانوان شیبان اجرا می‎شود.

حمیدی با اشاره به برگزاری جشنواره غذاهای سنتی بیان کرد: این برنامه در تاریخ 7 فروردین ‎ماه 97 از ساعت 18 تا 21 در سفره‎خانه سنتی قوس و قزح ملاثانی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی باوی اظهار داشت: اجرای موسیقی مفرح به همراه پذیرایی با قهوه و چای در 8 فروردین‎ ماه در تفرجگاه شهر جدید رامین، اجرای موسیقی سنتی و پذیرایی با قهوه، چای و برپایی غرفه عطاری سنتی در تاریخ 10 فروردین‎ ماه در پارک جنب مصلی شهر ویس از دیگر برنامه‎ های شهرستان باوی در ایام نوروز برای استقبال از گردشگران است.

انتهای پیام/گ

شهر بستنی ایران، میزبان جشنواره بستنی

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.