سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار گروه های پایش سلامت در مرز شلمچه

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: پنج گروه پایش سلامت زائران در آستانه نوروز در شلمچه، علقمه و اماکن عمومی پرتردد این شهرستان مستقر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛فرشید بهشتی مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت:یکی از این گروه های پایش در انتهای گیت ورودی از عراق در پایانه مسافری شلمچه مستقر شده و زائران و مهمانان نوروزی را از نظر شاخص های بیماری تب، سرفه، اسهال و استفراغ مورد پایش قرار می دهد.

وی افزود: برای افرادی که دارای علایم بیماری باشند پرونده پزشکی تشکل و در صورت نیاز برخی از آزمایش های خونی از آنها گرفته می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: طرح سلامت نوروزی نیز از 15 اسفند همزمان با سراسر کشور در خرمشهر اجرایی شد و مرحله دوم این طرح با 14 کارشناس در حال اجرا است.

بهشتی،شمار افرادی که تاکنون خدمات درمانی دریافت کردند را یکهزار و 623 مورد اعلام کرد و افزود: افرادی که در قالب کاروان های نور از سوی مرکز فوریت های پزشکی مستقر در یادمان شهدای شلمچه و علقمه خدمات درمانی دریافت کردند 763 مورد بوده است.

وی گفت: برای پیشگیری از بیمارهای واگیر آموزش لازم از طریق توزیع پمفلت و نصب بنر،توسط واحد پیشگیری بیماری های واگیر بهداشت و درمان، کلینیک های سیار سپاه و تامین اجتماعی مستقر در یادمان های دفاع مقدس در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون بیش از یک هزار و 500 مورد بازرسی اماکن عمومی، محل های تهیه و عرضه مواد غذایی، هتل ها و اقامتگاه ها انجام شده است.

پایانه مسافری مرزی شلمچه با 32 گیت ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به زائران خدمات رسانی می کند.

انتهای پیام /د

گروه پایش سلامت در شلمچه

برچسب ها: نوروز ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.