سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت مبلغ ۳۷.۶ میلیارد ریال به ۲۶ هزارو ۷۰۰ خانواراز کشاورزان

استاندار اصفهان گفت: در روزهای پایانی سال توانستیم در جهت کاهش آسیب‌ها و مشکلات معیشتی کشاورزان در مجموع به ۲۶ هزارو ۷۰۰ خانوار مبلغ ۳۷.۶ میلیارد ریال پرداخت کنیم.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده در کمیته پیگیری امور کشاورزان استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار اصفهان، تعدادی از مدیران استانی ذیربط، بخشداران، ائمه جمعه، شوراها و معتمدین بخش‌ها و نمایندگان صنف کشاورزان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید نوروز باستانی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر فعالیت‌های فوق‌العاده‌ای برای احیای بخش کشاورزی استان انجام شده است که امیدواریم نشانه‌های آن را در سال آتی شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در این مدت دیدگاه‌ها نسبت به کم‌آبی منطقه تغییر کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کم آبی مستمر در منطقه باید طرح‌هایی مدنظر قرار گیرد که سازگاری با کم‌آبی در طرح‌های کشاورزی، فضای سبز، محیط زیست، صنعت و ... در متن و بطن برنامه‌ها قرار گیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی کردیم که ساماندهی روخانه زاینده‌رود، تعیین تکلیف استفاده کننده‌های از آب در بخش‌های مختلف، افزایش میزان ورودی آب به حوضه زاینده‌رود در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در کنار این برنامه‌ها، طرح‌هایی ارائه شده است که با همین میزان آب موجود و همچنین با استفاده از پساب تصفیه شده در صنعت و کشاورزی بتوانیم به احیای بخش کشاورزی استان کمک کنیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در مجموع ۱۲ طرح تدوین است، تصریح کرد: مبنای این طرح‌ها معطوف به استفاده حداکثری از آب و پساب است و در کنار آن کنترل مصارف و تغییر الگوی کشت نیز باید صورت گیرد و در مجموع این طرح‌ها، طرح‌های کلانی است که برای مجموعه استان و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان مطرح کرد: برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح‌ها، دیگر نیاز به بودجه‌های دولتی نیست و برهمین اساس صنایع پرآب‌بر باید مابه ازاء آبی که مصرف می‌کنند منابع مالی را برای اجرای این طرح‌ها در اختیار مدیریت استان قرار دهند.

وی با اشاره به مصوبه دولت در تشکیل کارگروه سازگاری با کم‌آبی ، اظهارداشت: براساس مصوبات این کارگروه صنعت به احیای کشاروزی، آب و احیای زمین کمک خواهد کرد و این وظیفه‌ای است که بخشی از جامعه به اسم صنعت برای احیای بخش دیگری از جامعه بر عهده خواهد گرفت.

مهرعلیزاده یادآور شد: به عنوان اولین قدم کمک‌های نقدی به کشاورزان آسیب دیده براساس لیستی که از سوی صنف کشاورزان، مدیران مربوطه، ائمه جمعه اعلام گردیده بود، پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: این کمک‌ها به این معنا نیست که آب به کشاورزان اختصاص نخواهد یافت بلکه تلاش خواهیم کرد که با اجرای کامل طرح‌های ارائه شده با یک هفتم آب مورد نیاز کشاورزان محصول تولید شود و معیشت کشاورزان فراهم شود.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد که با استفاده بهینه از پساب و پولی که از صنعت به این امر اختصاص خواهد یافت و تجمیع آب تازه بتوانیم محیط زیست و کشاورزی استان را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت مبالغی به کشاورزان در روزهای پایانی سال توانستیم در جهت کاهش آسیب‌ها و مشکلات معیشتی کشاورزان قدم کوچکی برداریم، خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر در مجموع به ۲۶ هزار ۷۰۰ خانوار مبلغ ۳۷.۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمد علی شجاعی نیز در این نشست اظهار داشت: دغدغه مهرعلیزاده از زمان انتصاب ایشان بحث آب بوده است و دیدگاه‌های وی با مسؤولان گذشته متفاوت بوده و توجه وی بر این بوده است که معیشت و شغل کشاورزان مشکل نداشته باشد.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان تاکید دارند که تمامی برنامه‌ها عملیاتی شود، تصریح کرد: با نیت خیر استاندار و دستورات اکیدی که به معاونین و فرمانداران داده‌اند، کارها به خوبی پیش می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ با همراهی کشاورزان و مدیران، خواسته‌های کشاورزان دنبال شود چرا که هرقدمی که برداشته می‌شود برای کمک به کشاورزان بوده است.

شجاعی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال ۹۷ با همراهی کشاورزان برنامه‌های زمان‌بندی و بودجه را ارائه خواهیم کرد، افزود: از نقطه نظرات و تجربیات کشاورزان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: استانداری ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.