سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران

دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ستاد سلامت نوروزی این دانشگاه تشکیل شد و اورژانس استان از 25 اسفند خدمات خود را به مسافران و زائران ارائه می‌دهند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در طول 10 ماهه اول امسال، 30 میلیون زائر به مشهد مقدس وارد شدند و پیش بینی می کنیم که در ایام تعطیلات نوروزی، حداقل 3 میلیون نفر به مشهد وارد شوند و حوادث ترافیکی در شهر و جاده و آلودگی های مواد غذایی، می تواند زائران را تهدید کند که تمهیدات لازم برای تامین سلامت زائران رضوی اندیشیده شده است.

تشکیل ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی تصریح کرد: ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل و کمیته های آن مشخص شده است. تمام پایگاه های اورژانس در شهرهای استان خراسان رضوی مشخص شده و از 25 اسفند ماه، خدمات خود را به مسافران و زائران ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: از 28 اسفند ماه تمامی بیمارستان‌های استان خراسان به حالت آماده باش درآمده اند و در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل ارائه خدمات بهتر به مسافران و زائران، بیمازران غیراورژانسی را بستری نمی کنیم تا مشکلی در پذیرش بیماران اورژانسی وجود نداشته باشد.

دارابی تصریح کرد: تمام کادر پزشکی، پرستاری، بهیاری، کمک بهیاری و خدماتی از 28 اسفند تا 14 فروردین، کشیک موظف مقیم هستند تا بتوانند خدمات مطلوبی را به مسافران و زائران رضوی، ارائه دهند.

وی با اشاره به تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از نظر دارو و تجهیزات پزشکی، مشکلی وجود ندارد و داروخانه های دانشگاهی و غیردانشگاهی در سطح شهر مقدس مشهد، مشکلی از نظر تامین دارو ندارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.