شریفی‌مقدم گفت: طرح خدمات تعرفه‌گذاری پرستاران به دلیل مطرح نشدن در صحن مجلس به مدت یکسال دیگر اجرا نمی‌شود.

راهکار‌های حفظ ایمنی و سلامت در روز آشتی با طبیعتمحمدعلی شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در تیرماه سال 86 به تصویب رسیده و تمامی اقدامات کارشناسی در دولت‌های مختلف مطرح و انجام شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان نظام پرستاری کشور از طریق شورای عالی بیمه جلساتی را در بحث کارشناسی داشت اما سال 95 که تشکیلات شورای عالی از وزارت رفاه به وزارت بهداشت منتقل شد، متأسفانه اقدام خاصی در این زمینه انجام نشد.

شریفی‌مقدم با اشاره به اینکه اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به خاطر تأمین منابع با مشکل روبرو شده است، عنوان کرد: سازمان نظام پرستاری کشور پیشنهاد بودجه 1500 میلیارد تومانی را داشت که به دلیل محدودیت در منابع مالی بودجه هزار میلیاردی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد داد ولی این سازمان به بهانه تأمین نشدن منابع این بودجه را رد کرده بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت مجلس با بودجه پیشنهادی 1000 میلیارد تومانی سازمان نظام پزشکی کشور موافقت کرده است، اظهار کرد: سه نماینده کمیسیون بهداشت که همگی پزشک هستند در کمیسیون تلفیق عضویت دارند اما به دلایل مختلفی طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه مطرح نشده است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور تأکید کرد: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در صحن علنی مجلس مطرح نشد و این مسئله نشان دهنده نبود اعتقادی به بحث تعرفه‌گذاری پرستاران در بین همکاران پزشک است.

انتهای پیام/

تعرفه گذاری پرستاری در پیچ و خم مشکلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.