سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهلمین سالگرد تاسیس یونیفیل در جنوب لبنان

مقامات سازمان ملل چهلمین سالگرد تاسیس نیروی پاسدار صلح این سازمان در جنوب لبنان (یونیفیل) را در مرکز فرماندهی این نیرو در شهرک ناقوره لبنان گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ مقامات سازمان ملل چهلمین سالگرد تاسیس نیروی پاسدار صلح این سازمان در جنوب لبنان (یونیفیل) را در مرکز فرماندهی این نیرو در شهرک ناقوره در جنوب لبنان گرامی داشتند.

میشل بیری رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان بطور تلویحی حدود ۱۲ سال ثبات نسبی در مناطق جنوبی لبنان را نتیجه همکاری با نیرو‌های مسلح لبنان توصیف کرد.

وی با اشاره به همکاری‌های نزدیک با نیرو‌های نظامی لبنان خواستار تلاش برای حفظ تاریخ مشترک و همچنین ماندن در راه صلح به عنوان مسئولیت اصلی طرفین شد وگفت: «یونیفیل با تلاش فراوان مانع از بازگشت مناقشه، تنش، آشوب ونابودی و گذشته سیاه به لبنان خواهد شد.»

در این مراسم از ۶۹ نفر از نیرو‌های نظامی یونیفیل نیز قدردانی شد. یونیفیل با هدف اخراج نیرو‌های نظامی اسرائیلی از جنوب لبنان، استقرار صلح و امنیت بین المللی و کمک به دولت لبنان در تامین و اجرای اختیارات خود در ۱۹ مارس ۱۹۷۸ در این کشور تاسیس شد.

یونیفیل با شش فروند کشتی جنگی واکنش سریع در حال حاضر در حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نیرو‌های حافظ صلح از ۴۱ کشور دارد و ماهانه ۱۳۵۰۰ عملیات انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

گرامی داشت چهلمین سالگرد تاسیس نیرو‌های پاسدار صلح سازمان ملل

برچسب ها: سازمان ملل ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.