احمد عبد الهادی، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان اعلام کرد حماس با اقامت و اسکان دائمی مردم فلسطین در لبنان مخالف و بر حق قانونی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک مقام دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان روز یکشنبه اعلام کرد حماس با اقامت و اسکان دائمی مردم فلسطین در لبنان مخالف و برحق قانونی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان پایبند است.

احمد عبد الهادی گفت: فلسطینی‌های مقیم لبنان با اسکان و اقامت دائمی خود در این کشور مخالفند و بر حق بازگشت خود به اراضی فلسطین اصراردارند.

احمد عبد الهادی در مراسمی در میدان الشهداء در شهر صیدا در جنوب لبنان تحت عنوان «با صدای بلند اعلام کن قدس پایتخت فلسطین است»، در پاسخ غیر مستقیم به اظهارات اخیر جبران باسیل وزیر خارجه لبنان گفت، حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان قابل انکار نیست و هیچ گزینه‌ای نمی‌تواند جایگزین این حق قرار گیرد.

باسیل در نشست فوق العاده حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شهر رم ایتالیا گفت: هر آواره فلسطینی در صورت ترک لبنان و یا اخذ تابعیت کشور دیگر باید محدودیت‌ها علیه وی برداشته شود.

باسیل افزود این امر از یک سو هزینه‌های سینگن مالی بر دوش دولت لنبان را می‌کاهد و به کاهش تعداد آوارگان در لبنان کمک می‌کند بدون اینکه به حق بازگشت آوارگان فلسطینی که برای ما مقدس است، خدشه‌ای وارد شود.

احمد عبد الهادی همچنین ترورهفته گذشته یکی از نیرو‌های امنیتی فلسطین در داخلی اردوگاهی در جنوب لبنان را بخشی از توطئه‌ها بر ضد اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی خواند.

وی افزود ما ضمن تلاش برای شکست این توطئه‌ها، خواهان حفظ امنیت و ثبات در داخل اردوگاه‌ها و کشور لبنان هستیم.

مسئول سیاسی حماس همچنین تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مردود دانست.

احمد عبد الهادی بر پایبندی کامل جنبش حماس به گزینه راهبردی مقاومت به ویژه مقاومت نظامی در کنار انتفاضه و مقاومت مردمی در برابر جنایت‌های اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

حماس بر حق قانونی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان پایبند است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار