سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان حفاظت محیط زیست در آبان 96؛

افزایش دما عامل اصلی سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس/شیوه‌های غیرقانونی شکار، حیات پرندگان مهاجر را به خطر انداخته است

مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست در آبان ماه 96 را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهمترین اخبار سازمان حفاظت محیط زیست در آبان ماه 96 را در این بسته خبری بخوانید.

 

افزایش دما عامل اصلی سفیدشدگی مرجان های خلیج فارس

داود میرشکار مدیرکل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به سفیدشدگی آب سنگی های مرجانی در خلیج فارس اظهار داشت: این فرآیند با افزایش درجه هوای کره زمین وهمچنین افزایش درجه حرارت دریاها رخ می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در فصل تابستان زمانی که درجه حرارت افزایش می یابد شاهد سفید شدگی مرجان های خلیج فارس می شویم که امسال نیز در تمامی مناطق جنوب کشور دیده شده است.

دریاچه ارومیه ۹۰ درصد آب خود را از دست داده است

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه خوب نیست. این دریاچه زمانی ۳۲میلیارد متر مکعب آب داشت، اما اکنون از حجم آب آن کاسته شده و در وضعیت فعلی حدود ۱/۵ میلیارد مترمکعب آب دارد.

وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی 95-96 و تأثیر آن بر خشکی دریاچه ارومیه افزود: در سال آبی 95-96 نوسانات اقلیمی دریاچه ارومیه زمانی اثرات خود را به صورت وسیع نشان داد که بارندگی کاهش یافت. عمق دریاچه به علت کم شدن با یک بارندگی پر آب شده و این موضوع در فصل خشک بیشتر نمایان می‌شود، در نتیجه کاهش آب دریاچه در فصل خشک یک امر طبیعی است.

سوخت استاندارد مولفه هوای پاک است/ انجام نمونه برداری هفتگی از جایگا‌ه‌های سوخت

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به کیفیت سوخت توزیعی در کلانشهرها و نمونه برداری از سوخت‌ها اظهار کرد: سوخت پاک، یکی از مولفه‌های هوای پاک است. ما برای نمونه‌برداری از جایگاه‌های توزیع سوخت در کلانشهرها به صورت فصلی به پمپ بنزین‌ها مراجعه کردیم که از دو هفته گذشته با دستور عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست این نمونه برداری‌ها به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی افزود: کیفیت سوخت در برخی شهرها همچون شیراز و اصفهان از حد استاندارد بالاتر رفته است، اما میزان کیفیت سوخت طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ پایین آمده است.

سیاست های اصلی محیط زیست در 4 سال آینده ابلاغ شد

عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخشنامه ای خطاب به معاونان و مدیران ستادی و استانی، چهار سیاست اصلی سازمان حفاظت محیط زیست را در چهار سال فعالیت دولت دوازدهم ابلاغ کرد.

در بخشنامه عیسی کلانتری آمده است که پیرو تصمیم های اتخاذ شده در جلسه روز شنبه 6 آبان ماه با رئیس جمهور ، مقرر شد اهمیت و حفظ محیط زیست در کانون توجه و برنامه ها قرار گیرد و بر چهار سیاست اصلی محیط زیست در چهار سال آتی تاکید شد.

مجوزی برای احداث اتوبان شهید شوشتری در پارک سرخه حصار صادر نشده است

کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: تا این لحظه سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوزی برای احداث اتوبان شهید شوشتری و عبور آن از منطقه حفاظت شده سرخه حصار صادر نکرده است .

وی با اشاره به صحبت هایی که در شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص انجام شده بود، گفت: گزینه های ارائه شده از سوی مشاوران و اعضای شورای اسلامی شهرتهران برای احداث این اتوبان تا این لحظه مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفته است.

هزینه شکار حیات وحش ایران از سوی اتباع بیگانه کاهش نمی یابد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخواست ابطال آیین نامه افزایش هزینه شکار حیات وحش ایران به وسیله اتباع بیگانه را رد کرد.

هیأت عمومی این دیوان در نشست امروز با رد درخواست ابطال دستورالعمل شماره 242962/48313 مورخ 91/12/8 معاون رئیس جمهور مانع از کاهش هزینه شکار توسط اتباع بیگانه در قلمرو کشورمان شد.

شیوه‌های غیرقانونی شکار، حیات پرندگان مهاجر را به خطر انداخته است

علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: سازمان محیط زیست در 6 ماهه دوم هر سال دستور العمل صید پرندگان مهاجر و بومی را در دستور کار خود قرار می‌دهد و آن را به اداره کل محیط زیست استان‌ها ارسال می‌کند.

وی افزود: با توجه به مکاتبات انجام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور با سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور و مشکلات ناشی از آن و اینکه سازمان محیط زیست تاکنون برای صید و شکار پرندگان مهاجر دستورالعملی را ارائه نکرده است، هر گونه صید و شکار پرندگان مهاجر در سطح کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.