سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

۲.۶ میلیون متوسط حقوق معلمان/ بودجه ۴۶ میلیارد تومانی آموزش و پرورش محقق نشد

مجاوری گفت: میانگین حقوق معلمان دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است در حالی که در کشور‌های اطراف معلمان دریافتی بیشتری دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره موضوع اسکان نوروزی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش کشور، هیچگاه بودجه ای با عنوان رفاهیات در آستانه عید نداشتیم، عنوان کرد: بودجه رفاهی صرف بیمه تکمیلی، ستاد اسکان نوروزی و خانه معلم ها می‌شود و اگر بودجه خوبی داشته باشیم، بستری فراهم می‌شود که معلم ما بتواند از مراکز اقامتی بخش‌خصوصی بهره گیرد.
 
وی افزود: وقتی بودجه رفاهی نداریم، چرا باید بگوییم معلمان رفاهیات دارند؟ باید از شعارها خارج شویم امروز و در آستانه سال نو بسیاری معلمان حق التدریس ما حقوق نگرفته اند.

تنظیم نظام نامه رفاهی یکی از برنامه‌های عملیاتی وزیر آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تنظیم نظام نامه رفاهی یکی از برنامه‌های عملیاتی وزیر است که درمان، معیشت، رفاه و... در آن مورد تاکید قرار گرفته است.
 
مجاوری با اشاره به وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: باید نگاهی به وضعیت اعتبارات ایاب و ذهاب، سرانه آموزشی و تربیتی و ورزشی مدارس داشته باشیم که متاسفانه سرانه آموزشی بسیار پایین است.
 
وی ادامه داد: هنوز پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگزاران، فوق العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان ها، هزینه های جاری اداری ادارات کل و 9 ماه حق التدریس شاغلین پرداخت نشده است.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وقتی پایه بودجه آموزش و پرورش کم باشد نمی توان کار را سامان داد و ما چندبار اعلام کردیم که بودجه امسال پاسخگو نیست و سال آینده هم شرایط همینگونه است. ما برای سال جاری 46هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی کرده بودیم اما این رقم مصوب نشد.
 

وی ادامه داد: سه سال است قانون واریز یک درصد سود شرکت ها به حساب آموزش و پرورش مصوب شده اما یک ریال به آموزش و پرورش از این محل تخصیص نیافته است. وزیر چندبار باید نامه بنویسد و پیگیری کند؟ و ریشه مشکلات بودجه ای را در عدم باور به هزینه های آموزش و پرورش می دانم.

مجاوری میانگین حقوق معلمان را دو میلیون و 600هزار تومان دانست و گفت: این میانگین حقوق معلمان ما حدود 600 دلار است در حالی که در کشورهای اطراف ما بیش از اینها دریافتی دارند و آلمان بالاترین حقوق را دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش به خط فقر اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهید خط فقر را حساب کنید باید بینید چند نفر از معلمان ما زیر 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرند. آموزش و پرورش نسبت به وزارتخانه های نفت و نیرو و دارایی و... بسیار پایین‌تر است و معلم از این بی عدالتی ناراحت است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
۹ ماه تدریس و دریغ از هزینه حتی ایاب و ذهاب!!
واقعا حقوق و مطالبات سایر دولتی‌ها هم اینجور پرداخت می‌شه؟
ابراهیم زاده اصفهان
۱۹:۱۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
اگر تا یکشنبه ۹۶/۱۲/۲۷مزد حق التدریس شاغلین فرهنگی راپرداخت نشه بعد عید ومهر۹۷ نمی گداریم یک ساعت اضافه تدریس دراستان بگیرند.مطمئن باشید.سایرهمکاران درکل کشور هم درپویش شرکت خواهند کرد.
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
من معلم 28 سال سابقه هستم وامی هم ندارم ولی دریافتیم اینقدر نیست ودرمناطق محروم هم خدمت میکنم ولی از آنجایی که هر معلمی برنامه ریزی مناسبی دارد هیچوقت نمی ماند .