سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری:

روزانه حدود 5 میلیون مراجعه به ادارات داریم/ الکترونیکی شدن فعالیت‌ها شفافیت به همراه دارد

وزیر کشور گفت:‌ ایجاد سامانه کدگذاری تقسیمات کشور اقدام خوب و مبارکی است و امیدواریم درج اطلاعات در این سامانه فقط عدد و کد نباشد بلکه شامل عکس‌ها، نقشه‌ها و... شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری تقسیمات کشوری و طرح احصا و به روز رسانی فهرست روستاها، مزارع و مکان‌ها که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد:‌ یکی از خلأهای وزارتخانه ما و در واقع کل کشور این بود که برای سکونت‌زاها شناسنامه واحد نداشتیم و این مسئله موجب افزایش موازی‌کاری‌ها و اختلافات می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه رونمایی از این سامانه شروع مبارک و بسیار خوبی است، تأکید کرد: امیدواریم درج اطلاعات در این سامانه فقط یک کد و عدد نباشد بلکه شامل عکس‌ها‌، نقشه‌ها و موارد مهم دیگری باشد تا اگر دانشگاه‌ها و یا مراکز تحقیقاتی نیاز به استفاده از این اطلاعات را داشتند با یک کد وارد سیستم شوند و به راحتی فعالیت خود را انجام بدهند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه باید اطلاعات در این سامانه به صورت سالانه به روز شود، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند به بانک اطلاعاتی جامعی تبدیل شود چرا که یکی از مشکلات کنونی کشور گوناگونی اطلاعات در این زمینه است.

وزیر کشور اظهار کرد: باید عقب ماندگی‌ها در این زمینه به سرعت جبران شود، ما روزانه حدود 5 میلیون مراجعه به ادارات داریم نیروی انتظامی روزانه حدود 400 هزار نفر مراجعه کننده دارد که شامل راهنمایی رانندگی، گذرنامه، دعاوی و... است.

وی افزود: برای این مراجعات زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و حتی نارضایتی هم به وجود می‌آورد، ما اگر بتوانیم سیستم الکترونیکی را به صورت واقعی راه اندازی کنیم این 5 میلیون مراجعه کننده به ادارات کاهش چشم گیری خواهد داشت که خود کاهش ترافیک و صرفه جویی در وقت مردم را به دنبال دارد.

رحمانی‌فضلی الکترونیکی شدن فعالیت‌ها را موجب شفافیت دانست و ادامه داد: در این حوزه وزارت کشور گام‌های بسیار خوبی برداشته است و ما باید بتوانیم سیستم الکترونیکی را در استان‌ها هم به سرعت جلو ببریم و حتی در این زمینه لازم است تا رقابتی میان استانداران ایجاد شود و هر استانداری که توجه بیشتری کرد تشویق شود.

وزیر کشور تصریح کرد: در گذشته برای تحویل بلیت و یا پرداخت قبوض وقت زیادی از مردم صرف می‌شد اما اکنون شاهدیم که هر فردی در منزلش می‌تواند به راحتی قبوض خود را پرداخت کند و نیاز به مراجعه بانکی ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
يكي از دانشجوها رفته بود كانادا تعريف ميكرد سه ساعت تو خيابونا ميگشته يه نفر رو تو خيابونا نديده گفت داشتم از تنهايي ديوونه ميشدم همه كارا سايتيه