وزیر کشور گفت: توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا كشورهای جهان بر اساس اصل مسئوليت مشترك به تكاليف و وظايف خود عمل کنند.
 
توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است/ جامعه جهانی در کمک به كشورهای فعال درمبارزه با مواد مخدر رفتار تبعيض آميز داردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل عصر امروز دوشنبه ۲۱ اسفندماه در حاشیه شصت و یکمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دیدار و گفتگو کرد.
 
رحمانی فضلی در این دیدار در سخنانی اظهار کرد: توليد بيش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا كشورهای جهان بر اساس اصل مسئوليت مشترك به تكاليف و وظايف خود عمل کنند.
 
وزیر کشور بیان کرد: تولید بيشتر مواد مخدر به معنای تحميل خسارت بيشتر به كشورهای منطقه و مسير ترانزيت ، افزايش ميزان ترانزيت مواد به بازارهای مصرف در اقصی نقاط جهان و توزيع بيشتر مواد مخدر در سطح جهان است.
 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ايران در پيروی از دستورات ويژه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، كه پديده مواد مخدر را به عنوان اولين آسیب اجتماعی تعيين و برضرورت مبارزه جدی با آن تاكيد داشته اند و همچنين طبق رويكرد راسخ رييس جمهور در مبارزه با اين معظل جهانی، راهبردهای مشخصی را در اين راستا تعيين و در دست اجرا دارد.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: برنامه های راهبردی و استراتژيك ايران، بصورت جامع و متوازن و مبتنی بر برنامه های حوزه مقابله با توليد، ترانزيت ، قاچاق و توزيع مواد مخدر، اقدامات پيشگيرانه ، برنامه های درمانی، كاهش آسيب و صيانت، شناسايی اموال و دارايی های قاچاقچيان ، مبارزه با پولشويی و... است.
 
وی با بیان اینکه ایران در سال جاری و تا امروز مقدار  ٧٨٥ تن انواع مواد مخدر كشف کرده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٥ درصد افزايش را نشان می دهد، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد كه كمك جامعه جهانی به كشورها، بر مبنای ميزان عملكرد و فعاليت و نقش آفرينی آنها در عرصه مبارزه با مواد مخدر نبوده و در اين خصوص نوعی رفتار تبعيض آميز مشاهده می شود.
 
 وزیر کشور اضافه کرد:وضعيت طرح توسعه پايدار در افغانستان( كشت و معيشت جايگزين) به عنوان يكی از طرحهای مورد توافق ايران - افغانستان و سازمان ملل را قابل توجه دانست و بر ضرورت های تحقق کامل این طرح و مشاركت جدی تر سازمان ملل  تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: اهتمام بيشتر UNODC برای تقويت ابتكار ٣ جانبه ايران، افغانستان- پاكستان و مديريت JPC را مورد تاکید قرار داد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار