سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرد شماره دو اف‌بی‌آی دو روز قبل از بازنشستگی‌اش اخراج شد

دادستان‌کل آمریکا در پی انتقادات ترامپ، «اندرو مک‌کیب» مرد شماره دو اداره پلیس فدرال این کشور را دو روز پیش از بازنشستگی‌اش اخراج کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­رویترز، جف سشنز وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا روز جمعه اعلام کرد «اندرو مک‌کیب» مرد شماره دو اداره پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) را که به شدت در تحقیقات این اداره درباره هیلاری کلینتون و نقش ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مشارکت داشت، اخراج کرده است.

برخی منابع دلیل اخراج مک‌کیب را انتقاد ترامپ از او عنوان کرده‌اند.

سشنز گفت: «من بر اساس توصیه بازرس کل، یافته‌های دفتر مسئولیت‌های حرفه‌ای اف‌بی‌آی و توصیه مقامات ارشد تصمیم گرفتم به مسئولیت‌های اندرو مک‌کیب خاتمه دهم که این تصمیم بلافاصله نیز اجرایی شد.»

اندرو مک‌کیب معاون سابق و اخراج شده‌ی رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت معتقد است علت اخراج او رویداد‌هایی است که پس از اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اف‌بی‌آی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شاهد آن‌ها بوده است.

وی همچنین عنوان کرد حملاتی که علیه او صورت می‌گیرد از الگوی حملات ترامپ تبعيت می‌کنند.

اندرو مک‌کیب در حالی  پس از دو دهه فعالیت در اف‌بی‌آی از سِمت خود برکنار شد که تنها دو روز تا بازنشسته شدن فاصله داشت. به گفته منابع دولتی آمریکا، اگر او تا دو روز دیگر (یکشنبه) در اف‌بی‌آی باقی می‌ماند می‌توانست از کلیه مزایای بازنشستگی زودهنگام برخوردار شود اما اکنون مزایای بازنشستگی او در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

معاون اف‌بی‌آی اخراج شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.