سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف هر گونه مواد مضر برای بدن حرام است

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر گفت: صدور هرگونه احکام حرام و یا مکروه در اسلام همچون مصرف مشروبات الکلی و موادمخدر همه برای سلامتی انسان و براساس علم الهی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایرانشهر با اشاره به مضرات مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در جامعه اظهار داشت: مواد مخدر نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای جامعه بشری فاجعه است.

وی افزود: کسانی که خرید و فروش موادمخدر و مشروبات الکلی را پیشه و حرفه خود قرار داده اند، این کار آن‌ها هم مانند استعمال و تناول مواد الکلی حرام است.

وی مصرف مشروبات الکلی را زمینه‌ساز انجام گناهان دیگری از جمله بی بند و باری دانست و تصریح کرد: مبارزه با مصرف الکل باید همه‌گیر و به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

مولوی کریم زایی گفت: متاسفانه از کشور‌های خارجی مشروبات الکلی وارد کشور می‌شود و برخی افراد سود جو به دلیل کسب در آمد اقدام به فروش این گونه نوشیدنی‌های حرام می‌کنند.

وی خطاب به افراد فعال در خرید و فروش موادمخدر و مشروبات الکلی تصریح کرد: شاید شما این کار را از چشم ماموران پنهان کنید، اما خداوند بر تمام کار‌های ما ناظر است.

وی همچنین به تعطیلات نوروز اشاره کرد و از رانندگان و مسافران نوروزی خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از آسیب رساندن به خود و دیگران جلوی گیری کنند.

انتهای پیام/ع

مواد مخدر نه تنها برای جهان اسلام بلکه برای جامعه بشری فاجعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.