سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق:

حفظ حریم فرهنگی جاذبه‌های گردشگری توسط کمپ‌ها

امام جمعه بافق گفت: حریم فرهنگی جاذبه‌های گردشگری باید توسط کمپ‌ها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امام جمعه بافق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به رویداد ۲۹ اسفند ماه، سالروز ملی شدن صنعت نفت و تلاش‌های آیت الله کاشانی گفت: وقتی یک جریان و انقلابی در کشور رخ می‌دهد باید رهبری برای هدایت آن جریان حضور داشته باشد.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی افزود:کسانی، چون آیت الله میرزای شیرازی در جریان تنباکو، شیخ فضل الله نوری در شکل گیری مشروطیت و امام خمینی (ره) درایجاد انقلاب اسلامی نقشی موثر ایفا کردند.

وی با اشاره به سلطه انگلستان بر عراق و دخالت‌های آن بر نفت کشور ما و نقش مهم آیت الله کاشانی در مقابله با این سران افزود: آیت الله کاشانی با مشاهده دخالت‌های انگلیس در کشور، علیه انان قیام کرد که سبب دستگیری وی شد، اما پس از آزادی مجدد به مبارزات خود ادامه داد.

امام جمعه بافق اختلاف بین مصدق و آیت الله کاشانی را سبب بهره گیری دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: پس از جریان ۲۸ مرداد کشور محل استقرار آمریکایی‌ها شد، دشمنان با استفاده از جریانات داخلی کشور بر ما حکومت می‌کردند.

وی وحدت و انسجام امروز ملت ایران را رمز ایستادگی در برابر دشمنان دانست و به این امر تاکید کرد.

سلیمانی در بحث دیگر سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن سال جدید ومناسبت‌های ایام نوروز بیان کرد: نوروز امسال ما مصادف با شهادت امام هادی (ع) است و باید این مناسبت را رعایت کنیم.

وی بر توجه به نیازمندان و مستمندان در ایام نوروز و کمک به آنان تاکید کرد و خاطر نشان کرد: صله رحم از مواردی است که اسلام به آن اشاره کرده است، اگر در اقوام خود فرد نیازمندی را می‌شناسیم، باید در این زمینه مساعدت کنیم.

امام جمعه بافق با اشاره به درپیش رو بودن لیلة الرغائب در پنجشنبه هفته آینده گفت: از تمام مردم خواهانم از هر گونه اسرافی در این روز پرهیز کنند و چه نیکو است که آنچه را که می‌خواهیم برای اهل قبور خود صرف کنیم برای کمک به نیازمندان انفاق کنیم.

سلیمانی با توجه به ایام نوروز و حضور گردشگردان در بومگردی‌های محلی، خطاب به مردم و مسئولان شهرستان بافق گفت: بافق شهری ارزشی و فرهنگی با مردمانی متدین است، همه همشهریان و مسئولان باید مراقب حریم‌ها باشند و نگذارند در این ایام مشکلی به وجود آید، رعایت شئونات اسلامی وظیفه همگان است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه بافق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.