سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مشکلات ۱۰ طرح عمرانی در دورود

استاندار لرستان به همراه جمعی از مدیران کل استان جهت بازدید و بررسی مشکلات ۱۰ طرح عمرانی، اقتصادی و بهداشتی دورود امروز جمعه به این شهرستان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ماشا الله نعمتی فرماندار دورود گفت: مشکلات اجرایی سه طرح اقتصادی و هفت طرح عمرانی با حضور استاندار لرستان بررسی می‌شود.

وی افزود: بازدید از بخش ICU، بخش دیالیز، درمانگاه، بلوک زایمانی و اورژانس بیمارستان دورود و همچنین طرح کمربندی شهر از برنامه‌های بازدید استاندار و مدیران استانی خواهند بود.

وی اضافه کرد: استاندار لرستان همچنین از کارخانه‌های فارسیت، بهراد و شهرک گلخانه‌ای دورود بازدید خواهند کرد.

در بازدید استاندار لرستان از بیمارستان دورود، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:عملیات اجرایی بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان دورود با زیربنای ۷۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کورش ساکی با بیان اینکه این بخش دارای ۲۱ تخت بستری و دو اتاق ایزوله مستقل است افزود:این بخش دارای دسترسی آسان و مستقیم به اتاق عمل، بخش اورژانس و بخش رادیولوژی را دارا می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات برای این بخش خریداری شده است افزود: این بخش دارای سیستم سرمایش و گرمایش مستقل از بیمارستان، فضای خدماتی مناسب طبق استاندارد‌های معاونت درمان و خروجی اضطراری در مواقع بحران می‌باشد.

وی در خصوص بخش دیالیز بیمارستان دورود نیز گفت:این بخش با زیربنای ساخت ۲۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال ظرف مدت سه ماه ساخته شده است.

ساکی اظهار کرد:بخش دیالیز دارای ۹ تخت بستری، یک تخت ایزوله و فضا‌هایی جهت رختکن بیماران و پرسنل و انبار‌های تجهیزات می‌باشد.

وی تصریح کرد:ساختمان درمانگاه و اداری بیمارستان نیز با زیربنای ۳۵۰ مترمربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان از نوع پیش ساخته فلزی و دارای سیستم سرمایش و گرمایش مستقل می‌باشد افزود:به دلیل سبک سازی انجام شده این ساختمان در مقابل زلزله رفتار مناسبی خواهد داشت و خسارات در حد صفر یا کمترین مقدار خواهد بود.

وی به بخش اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود نیزاشاره کرد و گفت:عملیات اجرایی این بخش از مهرماه امسال با زیربنای بازسازی یک هزار و ۷۵۰ متر مربع، و اضافه کردن ۲۵۰ متر مربع آغزا شده است.

ساکی اعتبار این طرح را ۱۷ میلیارد ریال وعنوان کرد.

وی با بیان اینکه عملیات فاز اول این طرح به پایان رسیده است خاطرنشان کرد: فاز دوم بازسازی شامل فضای فوریت‌های اورژانس، سالن انتظار، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه و اتاق سوختگی پس از تحویل و جابجایی به فضای آماده شده قابل اجرا خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه اظهار داشت:طرح بلوک زایمانی بیمارستان دورود با زیربنای ساخت ۲ هزارو ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه و در ۱۲ ماه احداث شده است.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۰ درصد اعلام کرد و افزود:برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است

ساکی اظهار داشت:بلوک زایمانی بیمارستان دارای بخش‌های مراقبت‌های قبل از زایمان و مامایی در دو طبقه و بخش‌های زایمان دارای ۶ اتاق، اتاق ایزوله و فضای بستری پس از زایمان در دو طبقه می‌باشد

انتهای پیام /م

استاندار لرستان مشکلات ۱۰ طرح عمرانی در دورود را بررسی می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.