سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نوروزگاه در 17 شهر آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم آئینی نوروزگاه در سطح تمام شهرهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسین امامی با بیان اینکه این مراسم به صورت همزمان با نوروز سال ۹۷ در ۲۳ منطقه از استان برگزار می شود ، افزود: با برنامه ریزی های  بعمل آمده از هم اکنون زمان و مکان اجرای این مراسم در ۱۷ شهرستان استان پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: این مراسم که شامل  بازیهای بومی – محلی، رسوم محلی پیشواز از نوروز، اجرای موسیقی بومی، شعر و آواز خوانی خواهد بود ، در جوار آثار و مکانهای تاریخی– فرهنگی پربازدید شهرستان ها برگزار می شود تا بازدیدکنندگان و مسافران علاوه بربازدید از این آثار، از نزدیک با فرهنگ و رسوم نقاط مختلف استان نیز آشنا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: در کنار اجرای مراسم ویژه نوروزگاه غرفه های صنایع دستی، سوغات، خوراک و غذاهای بومی محلی در همه شهرهای استان  برپا خواهد شد .

وی با بیان اینکه  تعداد ۴۶ مجتمع بین راهی در استان آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی هستند گفت: همچنین درایام نوروز ۱۰۰ نمایشگاه مختلف در سراسر استان برپا می شود.

انتهای پیام/ا

برپایی 100 نمایشگاه در ایام نوروز در آذربایجان غربی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.