سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی نیا خبر داد؛

پایان عملیات اجرایی بیش از ۷ هزار منزل مسکونی زلزله زده خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از اتمام عملیات اجرایی ۷۱۲۷ واحد مسکونی احداثی و تعمیری زلزله زده در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد حسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در نشست بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده شهری و روستایی آغاز شده بود که تاکنون بیش از ۷ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده و از این تعداد، ۱۷۳۸ مورد احداثی و ۵۳۸۹ واحد تعمیری بوده است.

وی به الزام جابجایی دو روستای قره چای و پسرکانلو به علت رانش ناشی از زلزله ۲۳ اردیبهشت سال جاری اشاره داشت و افزود: عملیات جابجایی روستای قره چای به سرعت در حال پیگیری است و تخصیص منابع برای فراهم سازی زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های خدمات رسان صددرصد است، اما درباره جابجایی روستای پسرکانلو باوجود مشخص شدن مکان مورد نیاز، به دلیل بروز برخی اختلاف ها بین روستایی و مباحث اجتماعی مردم برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات مراجعه ندارند که فرمانداری باید برای حل این موضوع ورود پیدا کند.

علی نیا تاکید کرد: تخصیص اعتبارات جابجایی این روستا‌ها صددرصد است و باید در زمان قانونی تعیین شده برای آغاز عملیات اجرایی آن‌ها اقدام شود.

علی نیا به مشکلات هزار واحدی آسیب دیده در گلستان شهر هم اشاره داشت و گفت: بنابر مصوبه شورای مسکن، شرکت انبوه ساز مکلف به بازسازی واحد‌های آسیب دیده شد و اکنون باید برای بررسی و ارزیابی میزان هزینه شده و پرداخت آن به شرکت انبوه ساز طی نشستی مشترک بین کارشناس دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی و نماینده‌ای از شرکت مذکور تا پیش از آغاز سال جدید تصمیم گیری شود.

در این نشست هم چنین گزارشی از میزان پرداختی صندوق کارآفرینی امید به مشاغل آسیب دیده ناشی از زلزله در بخش کشاورزی نیز ارائه شد که بر مبنای آن، تاکنون ۲ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده و بر اساس بازدید‌های میدانی، پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بالای ۶۰ درصد است.

انتهای پیام/آ


نشست بازسازی منطاق زلزله زده استان خراسان شمالی

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.