سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان خبر داد:

در سال 96 بر اساس آخرین آمار 74 درصد مردم بیننده شبکه اصفهان بوده‌اند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت:در تلویزیون در سال 96 بر اساس آخرین آمار 74 درصدمردم بیننده شبکه اصفهان بوده‌اند و در رادیو هم 38 درصد شنونده رادیو بوده‌اند میزان رضایت هم بسیار خوب بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود احمدی افزادی  امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: سال 96 به خاطر حوادث مختلفی چون حادثه‌ ای.تی.آر، زلزله، کشتی نفتکش سانچی و... مملو از تحرک برای صدا و سیمای مرکز اصفهان بود؛ سال 96 سالی پر از اشک و لبخند بود و باید بابت تلاش‌هایی که خبرنگاران انجام دادند باید به همه آن‌ها خدا قوت گفت.

وی افزود: ایران در حال پیشرفت است و خبرنگاران پیشرو رکن اول توسعه آن را شامل می‌شوند و اگر امروز اصفهان در ابعاد گوناگون جلو است به دلیل وجود خبرنگاران پیشرو و پرتلاش این استان است؛ به طور مثال حادثه دردناک سقوط ای.تی.آر در پادنا اتفاق افتاد و در همان دقایق اولیه خبرنگاران در ارتفاعات حضور پیدا کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان با تأکید بر وجود تنگناهای مالی که مرکز اصفهان در سال 96 با آن رو به رو بوده است، گفت: نمی‌توانم تنگناها را نام ببرم، اما رخدادهای خوبی را برای سال 97 رقم خواهیم زد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سریال‌های تاریخی که در سال 97، خواهیم داشت سریالی بنام «هیچ کاره» با ماهیت اقتصاد مقاومتی و در قالب طنز است که در ایام نوروز پخش خواهد شد، همچنین برنامه مشاعره‌ای با لهجه اصفهانی خواهیم داشت، علاوه بر این برنامه‌ها زنده‌رود، ستاره چینی و تماشاخانه نیز ویژه برنامه‌هایی خواهند داشت.

احمدی ابراز داشت: با توجه به سفرهای راهیان نوری که در این ایام برگزار می‌شود؛ ارتباط زنده با کاروان راهیان نور نیز در برنامه‌های نوروزی قرار دارد، همچنین با توجه به این‌که رسانه ملی امسال سریال «پایتخت 5» را پخش خواهد کرد، پیش از نوروز برگزیده‌ای از سریال «پایتخت 4» را پخش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به میلاد امام علی(ع) نیز برای 11 فروردین ویژه برنامه‌های خوبی داریم، دو ویژه برنامه برای شهادت حضرت زینب به نام مدافعان حرم خواهیم داشت که شامل 2 مستند است؛ همچنین ویژه برنامه سال تحویل به نام «ناز نوروز» از ساعت 13 در چهل‌ستون آغاز و تا اذان در این مکان اجرا خواهد شد، سپس بعد از اذان مغرب با حال و هوای شهادت امام هادی(ع) و در گلستان شهدا تا ساعت 20 برنامه ادامه خواهد داشت و این برنامه با حضور هنرمندان ملی و هنرمندان سریال پایتخت 5 اجرا خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان عنوان کرد: در حوزه رادیو برنامه‌های شاد و مفرحی برای اصفهانی‌ها و گردشگران و نیز گزارش‌هایی از سطح شهر و پلیس راهور خواهیم داشت؛ در حوزه فضای مجازی کانال‌های مختلفی راه‌اندازی شده است؛ در حوزه معاونت اخبار نیز گزارش‌های خبری مفصلی خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در تلاش هستیم تا یک کنفرانس با مشارکت عمومی دستگاه‌های مختلف برگزار کنیم که در سطح کشور تاکنون برگزار نشده است؛ بعد از 20 سال مجهزترین و جدیدترین حوزه خبری را در ساختمان تاریخی ولایت آماده کردیم و در حال بهره‌برداری اولیه از آن هستیم؛ بهره‌برداری نهایی از این استودیو نیز در اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

احمدی اذعان داشت: در سال 96 در بحث زاینده رود و مشکلات کشاورزان همکاران ما برنامه‌های مختلفی داشتند تا از مسؤولان پاسخ‌ها را به گوش مردم برسانند، رسانه ملی باید هر مشکلی را که مطرح می‌کند راهکار آن را نیز توسط مسؤولان مطرح کند؛ در حوزه مشکلات کشاورزان نیز مشکل را مطرح کردیم و مدیران هم در سطح ملی و استانی راهکار دادند و امروز می‌بینیم که پرداخت بخشی از حق آبه‌ها در حال انجام است.

وی در خصوص ساخت فیلم برای شهدا به خصوص سرداران شهید تشریح کرد: برای استانی که 23 هزار شهید دارد باید اراده قوی همه دستگاه‌ها شکل بگیرد تا مستندات و فیلم‌هایی برای شهدا و مفاخر اصفهان ساخته شود، برای تولید سریال و مستند شهید بهشتی با همه دستگاه‌ها مکاتبه داشتیم تا تولیدات فاخری در این رابطه داشته باشیم و برای ساخت فیلم از شهید خرازی نیز اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصفهان مخاطبان بسیار سخت گزین و سخت پسندی دارد و حق دارند چرا که ذائقه بسیار خوبی دارند.

وی افزود: در تلویزیون در سال 96 بر اساس آخرین آمار 74 درصد بیننده شبکه اصفهان بوده‌اند و در رادیو هم 38 درصد شنونده رادیو بوده‌اند میزان رضایت هم بسیار خوب بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: البته این به این معنا نیست که مشکلاتی نداریم، سال 96 را با مشکلات جدی مالی رو به رو بودیم و همکاران ما جهاد گونه کار کردند؛ اتفاقات مهمی در سال 96 رخ داد، دهه فجر و محرم باشکوهی داشتیم، رمضان‌های باشکوهی داشتیم؛ اما حوادث دردناکی هم داشتیم.

وی بیان داشت: دیدیم که خبرنگار ما در دل برف تا دل ارتفاعات رفتند و کار کردند، این تعداد نیروی انسانی در حوزه‌های تولید، خبر، صدا و سیما و فضای مجازی در مناسبت‌های مختلف برای ما هزینه‌بر است، امیدواریم در سال 97 منابع مالی بهتری داشته باشیم.

احمدی افزادی با اشاره به شغل سخت خبرنگاری اذعان داشت: بدانید و مطمئن باشید که اولین جلوه‌های اقتصاد مقاومتی خبرنگاران هستند که از جان، مال و خانواده خود می‌گذرند تا بتوانند انعکاس خوبی از رخدادها اعم از تلخ و شیرین داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.