سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار خراسان رضوی؛

چهارشنبه سوری باید فارغ از نگاه سیاسی و همراه با رویکرد اجتماعی باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: فرهنگ سازی برای انجام مراسم سنتی چهارشنبه سوری باید فارغ از نگاه سیاسی و همراه با رویکرد اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سید جواد حسینی در نشست سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی با موضوع چهارشنبه سوری گفت: برخی نا آگاهانه و ناخود آگاه این حرکات را از دایره اجتماعی به دایره سیاسی می‌غلطانند و چهارشنبه سوری یک سنت در جامعه ایران است که دارای ویژگی‌هایی از جمله دیرینگی، جمعی و آیینی است که هر سه ویژگی جنبه اجتماعی دارد.

وی افزود: راهبرد نظام جمهوری اسلامی نیز تاکنون مبارزه با چهارشنبه سوری نبوده و حتی رهبر معظم انقلاب فرموده اند که چهارشنبه سوری با منابع دینی ناسازگاری ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: چهارشنبه سوری کارکرد‌های مثبت داشته و نشاط جمعی، همگرایی و انسجام ملی، همدلی و دوستی و آمادگی برای سال جدید می‌تواند از کارکرد‌های مثبت آن باشد.

حسینی افزود: این مراسم همراه با کارکرد‌های نامناسب بوده که مهمترین آن‌ها ضربات جسمی و روحی است که به افراد جامعه وارد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه با فرهنگ سازی طی ۲ سال اخیر، آسیب‌ها و عوارض چهارشنبه سوری کاهش یافته گفت: آموزش، مشارکت اجتماعی، الگوسازی‌های مناسب، اقدامات و برنامه‌های جذاب برای جلوگیری از آسیبها، از جمله اقداماتی است که می‌تواند از آسیب‌های چهارشنبه سوری بکاهد.

انتهای پیام//ز. ج
 

نشست سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی با موضوع چهارشنبه سوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.