سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ماهی در چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از میانگین کشوری

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ماهیان سردآبی، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب در جشنواره عرضه و طبخ ماهی قزل‌آلا در شهرکرد گفت: این استان با تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی قزل آلا، بالاترین میزان و سرانه تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ماهیان سردآبی، دارای سرانه مصرف ماهی پایین تر از میانگین کشوری است افزود: سرانه مصرف ماهی در این استان سالانه ۷ کیلوگرم و این میزان در کشور بیش از ۱۰ کیلوگرم می‌باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: آشنا نبودن با خواص و مزایای مصرف ماهی و تبلیغات کم در این زمینه موجب کاهش مصرف آن در استان شده است که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان ضمن آشناسازی مردم با فواید و مزایای ماهی، سرانه مصرف این محصول را بالا برد.

غریب با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای چهارمحال و بختیاری در تولید آبزیان گفت: ترویج مصرف و حمایت از تولیدکنندگان این بخش، از برنامه‌های اصلی اداره کل جهادکشاورزی استان است.

جشنواره عرضه و طبخ ماهی قزل‌آلا با شرکت ۵۰ شرکت کننده طبخ ماهی، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم در پارک لاله شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری دارای بالاترین سرانه تولید ماهی سردآبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.