سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تامين امنيت تهران در آخرين چهارشنبه سال مشابه سال‌هاى قبل است

معاون امنیتی استاندار تهران گفت: تأمین امنیت تهران در چهارشنبه پایانی سال کاملا شبیه به سال‌های قبل است و مراقبت‌های ویژه‌ای هم صورت می‌گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

محسن همدانی معاون امنیتی استاندار تهران در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأمین امنیت تهران و رصد تحرکات گروه ری‌استارت در ایام پايانى سال، اظهار کرد: گروه ری‌استات معمولا تلاش می‌کند از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

وی ادامه داد: این گروه می‌داند که مردم در آخرين چهارشنبه سال برنامه‌هایی دارند، بنابراين قصد دارد ترقه‌بازی و آتش‌بازی آنها را مصادره به مطلوب و اعلام کند که اين ترقه‌بازی یا آتش‌بازی‌ها توسط اعضاى ما انجام می‌شود تا اینطور نشان دهند که تأثیرگذاراند.

معاون امنیتی استاندار تهران ادامه داد: این گروه آنقدر پست، حقیر و نادان هستند که گاهی وارد مسائلی می‌شوند تا از این فرصت براى خودشان ایجاد فضاسازی کنند، وگرنه هیچ مسئله نگران كننده‎اى درباره آنها وجود ندارد و فقط همان رجزخوانی‌هاى شبكه‌اى آنهاست.

وی تصریح کرد: نیروهای انتظامی و همه دستگاه‌های امنیتی - اطلاعاتی در ايام پايانى سال، همچون ‌ادوار گذشته حسب تأمین امنیت عامه مردم برخی اقدامات مثل نوع چینش نیروها را در نظر می‌گیرند و هشیاری امنیتی و اطلاعاتی را بالا می‌برند.

همدانی تصریح کرد: نیروهای امنیتی با توجه به ایام پایانی سال در سطح شهر حضور گسترده پیدا می‌کنند و همزمان مراکز درمانی، اورژانس و آتش‌نشانی در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

معاون امنیتی استاندار تهران متذکر شد: تأمین امنیت تهران در چهارشنبه پایانی سال کاملا شبیه به سال‌های قبل است و مراقبت‌های ویژه‌ای هم صورت می‌گیرد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی یادآور شد: چهارشنبه سوری را به عنوان هیجانی اجتماعی می‌شناسیم تا اینکه آن را موضوعی امنیتی بدانیم، زیرا این مسئله‌اى قابل کنترل است .

معاون امنیتی استاندار تهران بيان كرد: در چندماه گذشته مجدد ضربات ديگرى به گروه رى استارت وارد شده است در واقع اعضاى آن افرادى هستند که به صورت ناآگاهانه و غافل به این گروه جواب مثبت دادند، لذا آنها دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.

همدانی گفت: بسیاری از اعضای گروه ری‌استارت افراد کم سن و سالی بودند که ناآگاهانه به این گروه پیوستند البته اگر هم کسانی بودند که قصد داشتند، مغرضانه و هدفمند اقداماتی انجام دهند، همچنان در بازداشت هستند و مراحل قضایی پرونده آنها در حال بررسی است.

وی اظهار کرد: هر زمان اعضای گروه ری‌استارت دست به اقدامی بزنند با آنها برخورد می‌کنیم، اما واقعیت آن است که اين افراد گروهی نیستند که بخواهیم درباره آنها نگران باشیم و یا بخواهیم اقدام پیش‌دستانه‌ای انجام دهیم.

معاون امنیتی استاندار تهران تأکید کرد: در برخی موارد با اعضای گروه ری‌استارت با ترحم برخورد می‌کنیم و تا زمانی که آنها دست به اقدامی نزنند مورد خطاب‌شان قرار نمی‌دهیم، زیرا در صورت هرگونه اقدام، پرونده امنیتی و قضایی برای آنها تشکیل مي‌شود و اين افراد دچار مشکل خواهند شد.

انتهاى پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.