سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۸۵ میلیارد ریال زکات در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: مردم استان در سال جاری ۸۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ به نقل از روابط عمومی این اداره کل، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: مردم استان در سال جاری ۸۵ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که از این میزان حدود ۵۵ میلیارد ریال برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های جدید این نهاد باید ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان شود، اظهارکرد: در سال ۹۵ تنها ۳۰ میلیارد ریال از زکات جمع‌آوری‌شده صرف امور نیازمندان شد.
اهرابی بااشاره به اینکه زکات پرداختی خیران استان در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، مسکن، اشتغال و سایر نیاز‌های محرومان هزینه می‌شود، گفت: امسال از محل زکات ۲۸ سری جهیزیه، ۳۷ مورد کمک‌هزینه درمانی، ۱۴۰ مورد کمک‌هزینه تحصیلی و ۲۳ مورد ساخت و تعمیرات مسکن به خانوار‌های نیازمند ارائه شده است.
اهرابی مجموع کمک‌های انجام شده از محل جمع‌آوری زکات برای محرومان را ۲۳ هزار مورد اعلام کرد و افزود: امسال ۳۰ پروژه عام‌المنفعه نیز از محل درآمد‌های زکات در این استان ساخته شده که تاکنون ۳۵ میلیارد ریال در این بخش نیز هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵۴ هزار نفر از محرومان استان زیر پوشش کمیته امداد خراسان شمالی هستند، افزود: قطعاً استفاده از ظرفیت‌هایی همچون زکات می‌تواند نقش اساسی در رفع نیاز محرومان داشته باشد و این نهاد در تلاش است هزینه کرد زکات را به سمت محرومان سوق دهد.
اهرابی همچنین اظهارکرد: نگرش و دیدگاه این نهاد از چند سال گذشته در نحوه ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند تغییریافته و با رویکرد جدید، خدمات به صورت زمان‌دار و هدفمند به مددجویان ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه از جمله افق‌های جدید این نهاد توانمندی، خودکفایی، تقویت عزت‌نفس و رفع نیاز‌های اصلی خانواده‌های محروم است گفت: این نهاد در تلاش است تا گروه هدف خود را درزمینه فرهنگی، درمان، اشتغال، مسکن، جهیزیه و سایر خدمات دیگر توانمند کرده و به خودکفایی برساند.
گفتنی است: هم‌اکنون ۳۲ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد فرزندان یتیم و محسنین،۱۷ هزار نفر آنان زن سرپرست خانوار و ۳۰ هزار نفر نیز سالمند هستند.
انتهای پیام/آ


هزینه زکات برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.