سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی مشهد

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال ۴۳ هزار و ۲۹۳ آزمایش تخصصی تشخیصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی دولتی و خصوصی این شهرستان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود جوادی نژاد افزود: برای پایش و بررسی بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی تولیدی،۴۳ هزار و ۲۹۳ آزمایش تخصصی تشخیصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی انجام دادند.


وی تصریح کرد: عوامل تهدید کننده و مخاطره آمیز بیماریزا، اجرای برنامه‌های عظیم کنترل باقیمانده‌های دارویی و تقلبات احتمالی در فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت، شیرخام و عسل، آنالیز شیمیایی، شناسایی و ردیابی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد گفت: انجام آزمایشات میکروبیولوژی مختلف در فراورده‌های خام استحصالی از دام و نهاده‌های دامی و از جمله اقدامات دامپزشکی در این بخش می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد افزود: از ابتدای سال ۴۳ هزار و ۲۹۳ آزمایش صورت گرفته است که ۳۸ هزار و ۶۵۹ آزمایش سرولوژی،۳ هزار و ۱۹۲ آزمایش کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی،۴۷۸ آزمایش سم شناسی در آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی دامپزشکی شهرستان بوده است.

جوادی نژاد گفت: از این تعداد آزمایش انجام شده ۲۴ هزار و ۳۶۳ آزمایش در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی و ۱۸ هزار و ۹۳۰ آزمایش نیز در آزمایشگاه‌های بخش دولتی شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام// ف. غ.
برچسب ها: دامپزشکی ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.