سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استعفای وزیر کشور اسلوواکی در پی قتل یک خبرنگار و همسرش

معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور اسلوواکی روز دوشنبه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولیتیکو، روز دوشنبه، «رابرت کالیناک»، وزیر کشور اسلوواکی، استعفای خود را اعلام کرد. استعفای وی در حالی اعلام شده که در پی قتل یک خبرنگار تحقیقی، بحران سیاسی در این کشور بالا گرفته است.

کالیناک که یکی از متحدان نزدیک «رابرت فیکو»، نخست وزیر اسلوواکی است، در بیانیه‌ای گفت: «حفظ ثبات مهم است؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌ام از سمت خود به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر کشور کناره‌گیری کنم.»

وی افزود: «پس از استعفا، به گزارشگران کمک بسیار بیشتری خواهم کرد تا در آرامش به فعالیت خود ادامه دهند. مقام من هرگز برایم اهمیتی نداشته است. مسئله مهم این است که بتوانیم قاتلان را به دادگاه بکشیم.»

مرگ یک گزارشگر تحقیقی در ماه گذشته به بحرانی سیاسی در اسلوواکی دامن زد. این بحران به جایی رسید که اعضای حزب حاکم این کشور خواستار برکناری کالیناک شدند.

در هفته گذشته، هزاران نفر در براتیسلاوا، پایتخت اسلوواکی، دست به اعتراض زدند و خواستار استعفای اعضای کلیدی دولت فیکو شدند.

در پی قتل این خبرنگار و همسرش، 3 مقام دیگر این کشور نیز از سمت خود کناره‌گیری کرده اند. این خبرنگار در حال تحقیق درباره ارتباط یک گروه مافیای ایتالیایی و چند تاجر اسلوواک بود. گزارش ناتمام وی، پس از مرگش منتشر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل ، قتل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.