سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:

تدوین 400 قانون در حوزه سلامت/ مردم ایران قانون گریزند/ برای اعمال قانون نیازمند کمی خشونت هستیم

نوبخت گفت: 400 قانون در حوزه سلامت به وسیله مجلس به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس عصر امروز در نشست خبری پیشگیری از سوانح و حوادث نوروزی که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، اظهار کرد:  آمار مرگ و میرهای ناشی از سوانح و حوادث رانندگی در کشورمان  با اینکه نسبت به سال 84 کاهش چشمگیری داشته ولی هنوز آمار فوتی‌ها زیاد است.
 
وی با اشاره به اینکه کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی نشان دهنده  اجرای موفق برنامه ها بوده است، عنوان کرد: ما از نظر قانون هیچ کمبودی نداریم حتی در بعضی موارد دچار انباشت قانون هستیم، در حوزه سلامت 400 قانون تدوین شده که از این تعداد 270 قانون پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب مجلس رسیده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه اگر در مواردی نیازمند قانون هستیم، نمایندگان مجلس خارج از نوبت در کمیسیون بهداشت به آن می پردازند، افزود: امروزه ما نیاز جدی به آموزش داریم و این آموزش باید بر در گروه‌های سنی خردسالان، دانش آموزان و حتی دانشگاهیان انجام شود.

نوبخت با بیان اینکه امروزه علاوه بر آموزش باید  کار نظارت را به طور جدی دنبال کنیم، ادامه داد: برای اعمال قانون هنوز باید کارهایی انجام شود، معتقدم اعمال قانون علاوه بر پلیس باید به وسیله مردم نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران کمی قانون گریز هستند و لذت رعایت قانون به کامشان ننشسته است، عنوان کرد: موتور سیکلت‌ها یکی از مصیبت‌های امروز کشورمان است زیرا راکبان موتورسیکلت در همه جا و به خصوص در پیاده روها به صورت غیرقانونی حرکت می کنند و دچار انواع مختلف تخلف نیز می شوند. ما در زمینه اعمال قانون نیازمند کمی خشونت هستیم.

اکثر راکبان موتور سیکلت قانون شکنی می‌کنند

نوبخت با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها عامل آلایندگی هوای شهرهای بزرگ هستند و راکبان موتور قانون شکنی می کنند، افزود: ما امروزه نیاز به اعمال قانون داریم اما اینکه یک نفر مقررات را بشکند و ما بگوییم که فرد متخلف حرمت دارد صحبت اشتباهی است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
باید یک راهکار اساسی برای کاهش آلودگی در نظر گرفته شه