سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و عربستان با عنوان «دوستی ۲۰۱۸»

روزنامه سعودی الریاض از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و ارتش آمریکا با عنوان «دوستی ۲۰۱۸» در منطقه شمال عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از خوش خدمتی و خوش رقصی مقامات سعودی برای آمریکا و عقدقراردادهای نظامی چند میلیاردی میان دو کشور، روزنامه سعودی الریاض از آغاز رزمایش مشترک نیروی دریایی عربستان و ارتش آمریکا با عنوان "دوستی 2018" در منطقه شمال عربستان خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این چهارمین دور از "رزمایش دوستی" است. این تمرین نظامی تا چند هفته و با هدف تحکیم روابط نظامی دو طرف، تقویت هماهنگی مشترک، همگام سازی برنامه ریزی ها، توسعه فرآیند فرماندهی، تسلط بر میدان جنگ در شرایط جنگی مختلف و روش های جنگی کلاسیک و مدرن ادامه خواهد داشت.

سرلشکر صالح بن احمد الزهرانی، معاون فرمانده منطقه شمال عربستان در این باره گفت: این رزمایش یکی از مهمترین تمرین هایی است که فرماندهی نیروی دریایی تمایل به برگزاری سالانه و منظم آن دارد و فعالیت های آن موجب افزایش آمادگی یگان ها و میزان توانمندی رزمی شده و در آن تکنولوژی مدرن و تجهیزات سنگین و متوسط به کار گرفته می شود.

سرتیپ فارس بن نایف المطیری نیز گفت: این رزمایش بسیار مهم و حرفه ای است و شاخصه آن عملیات و برنامه ریزی مشترک بین دو طرف برای تقویت فرآیند فرماندهی و تسلط بر میدان جنگ و آموزش نظامی در شرایط جنگی و غیرجنگی با استفاده از سامانه تسلیحاتی است.

یکی از مقامات نظامی آمریکایی شرکت‌کننده در این رزمایش نیز گفت: رزمایش دوستی فعالیت مشترکی بین نیروهای مسلح ما و نیروهای سعودی است که با هدف ایجاد و تحکیم روابط نظامی بین دو طرف صورت می گیرد و بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 

رزمایش مشترک آمریکا و عربستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.