سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین مرکز تخصصی نساجی سنتی در گلستان

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان از افتتاح نهمین مرکز خلاق صنایع دستی استان و نخستین مرکز تخصصی نساجی سنتی در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: مرکز تخصصی نساجی، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال در محل خانه تاریخی امیر لطیفی (موزه صنایع دستی) به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اهمیت این گونه مراکز در ایجاد اشتغال برای جوانان افزود: این مرکز زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر را فراهم کرده است.

کریمی اضافه کرد: یکی از راه‌های صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی بهره گیری از صنایع دستی و عناصر فرهنگی و بومی است و برای جلوگیری از فراموش نشدن فرهنگ و هویت و اثبات کجایی بودنمان به جهانیان می‌توانیم از هنر‌های سنتی بهره ببریم.

وی در ادامه گفت: در تلاش هستیم که رشته‌های شاخص و بومی استان را با ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در تمامی شهرستان‌های استان راه اندازی کنیم و به موضوع کیفیت و طراحی و در کنار آن‌ها به فروش محصولات صنایع دستی پرداخته شود.

کریمی افزود: در این مرکز با تلیفیق جاجیم بافی با سوزندوزی توسط هنرمندان پیشکسوت روستا زیارت سعی شده از کاربرد زیرانداز خارج شود و کاربرد‌های نوینی را برای بهره برداری در زندگی‌های امروزی ایجاد کنند.

وی افزود: هنر‌های اصیل و بومی ابریشم بافی، جاجیم بافی و نوار بافی که زیر شاخه‌های نساجی سنتی استان به شمار می‌روند در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

انتهای پیام/ق
 
 

افتتاح مرکز تخصصی نساجی سنتی در گرگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.