سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا ایلام هشدار داد:

ارتباطات دوستانه به قصد اخاذی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که با ارسال پیام هایی مختلف در شبکه‌های اجتماعی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کرد خبر داد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ جمالی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مدتی است در شبکه‌های اجتماعی از طرف اشخاص ناشناس با ارسال پیام‌هایی برای وی ایجاد مزاحمت می‌شود‌، در این راستا تشکیل پرونده شد و سیر مراحل کشف پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و با تلاش شبانه روزی مأمورین این پلیس و با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی متهم که یک جوان 20 ساله بود شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: متهم در بازجویی‌های خود با تفکر به اینکه در فضای مجازی و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی پیگیری‌های قضایی وجود ندارد و ردی از متهمین به جا نمی‌ماند منکر موضوع شد پس از مواجهه با مستندات موجود در پرونده به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه کار خود را ایجاد رابطه دوستانه و پس از جلب اعتماد کاربر و دسترسی به اطلاعات و تصاویر خصوصی‌یشان اقدام به تهدید و اخاذی از آن‌ها عنوان کرد.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه کاربران از اعتماد به غریبه‌ها در فضای مجازی خودداری کنند و در ارتباطات خود نکات امنیتی را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند، گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.