سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان؛

دومین جشنواره سالانه خوشنویسی شعر کردی در مهاباد

اردیبهشت ۹۷ مهاباد میزبان خوشنویسان استان آذربایجان غربی خواهد بود.

مسئول برگزاری جشنواره در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:با هدف ارتقاء هنر خوشنویسی کردی، استفاده از تجربه اساتید، کشف استعداد‌های برتر و شناساندن این هنر جاودانه به علاقه‌مندان دنیای هنر؛ جشنواره در ۶ اردیبهشت ۹۷ در محل خانه فرهنگ شهرداری شماره ۳ مکریان جنب مسجد دارالاسلام برگزار خواهد شد.

مهاباد میزبان خوشنویسان استان آذربایجان غربی و شهر‌های همجوار

این جشنواره به خوشنویسان آذربایجان غربی اختصاص دارد و به دلیل نزدیکی و همجوار بودن با شهر‌های سقز، مراغه، بناب و ملکان؛ علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام حداقل تا پایان فروردین ۹۷ با دفتر انجمن خوشنویسان مهاباد به شماره ۰۹۱۴۷۱۵۷۹۹۳ تماس بگیرند.
آزاد محمودی ضمن اشاره به اینکه نخستین جشنواره خوشنویس شعر کوردی فروردین سال گذشته با عنوان (یادم که ن. هیمن) ۶ برگزیده داشت افزود:دومین جشنواره سالانه خوشنویسی شعر کردی امسال برای گرامیداشت یاد ماموستا عبدالرحیم وفایی شاعر نامدار کرد برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد:موضوع جشنواره دو بیت از اشعار کردی استاد وفایی در قالب (چلیپا) است.

بخش‌های جشنواره

محمودی در ادامه گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:جشنواره در ۲ بخش نستعلیق ممتاز و فوق ممتاز اساتید و بخش شکسته نستعلیق برگزار خواهد شد و به ۱۰ نفر از برگزیدگان جوائزی اهدا می‌شود.
وی ضمن بیان اینکه به برگزیدگان تندیس جشنواره و لوح تقدیر اهدا می‌شود اضافه کرد:در بخش نستعلیق رده فوق ممتاز و اساتید ۴ نفر، در بخش نستعلیق رده ممتاز ۳ نفر و در بخش شکسته نستعلیق هم ۳ نفر به انتخاب داوران معرفی و برنده جایزه نقدی جشنواره خواهند شد.

نقش شعر کردی در به کمال رسیدن هنر خوشنویسی

در ادامه مرادی رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد درگفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:هنر‌های وابسته به خوشنویسی، نقش مهمی در خلق یک اثر هنری جاودانه خواهد داشت و شعر کردی با توجه به قابلیت خود، می‌تواند به کمک یک اثر خوشنویسی آمده و در به کمال رسیدن آن اثر نقش آفرینی کند.
به نظر می‌رسد برپایی نمایشگاه آثار هنری خوشنویسان شعر کردی می‌تواند زمینه‌ای برای شناساندن اهمیت این هنر و علاقه‌مند کردن گروه‌های مختلف سنی به جاودانگی و اصالت خوشنویسی شعر کردی از شاعران نامی این دیار باشد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.